سرطان 12, 1403 18:39 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع پاکستان: به افغانستان حمله می‌کنیم، اما آنها نباید به ما حمله کنند
    وزیر دفاع پاکستان: به افغانستان حمله می‌کنیم، اما آنها نباید به ما حمله کنند

وزیر دفاع پاکستان با تایید حملات هوایی کشورش به خاک افغانستان، بر ادامه این روند تاکید و تصریح کرد: اگر از افغانستان به ما حمله شود، به این کشور حمله خواهیم کرد.

به گزارش رادیو دری، خواجه آصف در گفتگو با رسانه ها از ادامه حملات خود به خاک افغانستان با هدف مبارزه با تروریسم خبر داد و افزود: پاکستان به‌عنوان بخشی از عملیات نظامی «عزم استحکام» با هدف مقابله با تروریسم به حملات خود در خاک افغانستان ادامه خواهد داد.

او اظهار کرد: حملات هوایی، گروه‌هایی را هدف قرار می‌دهد که از نظر پاکستان متهم هستند که نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.

وزیر دفاع پاکستان حملات فرامرزی این کشور را مشروع خواند و گفت: حکومت طالبان را از انجام حملات قریب‌الوقوع مطلع نخواهیم کرد، زیرا چنین اقدامی، غافلگیری را از بین می‌برد؛ چرا باید به آنها بگوییم "آماده شوید، ما می‌خواهیم عملیات کنیم".

خواجه آصف اضافه کرد: افغانستان به‌رغم درخواست ما برای جلوگیری از تعرض از خاک این کشور علیه پاکستان، تمایلی به اقدام علیه تحریک طالبان نداشته است.

این اظهارات وزیر دفاع پاکستان در حالی است که حکومت طالبان در افغانستان این حملات را نقض حاکمیت خود توصیف کرده است.

پاکستان در یک سال اخیر بارها طالبان افغانستان را متهم کرده است که به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان پناه داده اند؛ اتهامی که مقامات حکومت سرپرست کابل همواره آن را رد کرده اند.

طالبان: ما به تحریک طالبان پاکستان جای نداده‌ایم

هشدار افغانستان به پاکستان؛ اظهارات خواجه آصف به نفع هیچ‌کس نیست

کلیدواژه