سرطان 13, 1403 17:38 Asia/Kabul

مسئولان در ولایت ننګرهار میګوید برای بهبود فعالیت رسانه ها تسهیلات بیشتر را فراهم می نماید

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مولوی سعیداحمد بنوری معاون والی ننگرهار در نشست مشترک اصحاب رسانه و سخنگویان ادارات حکومتی گفت: رسانه ها زبان نظام کنونی هستند و باید  برای بقا و استحکام هرچه بیشتر نظام کار کنند.

وۍ گفت به تمام ادارات ملکی و نظامی این ولایت دستور خواهد داد تا در شریک ساختن معلومات به موقع با رسانه ها همکاری را بیشتر کنند.

معاون والی ننگرهار گفت: مسؤولان ونمایندگان رسانه‌ها حق دارند در تمام برنامه های حکومتی و همچنان مراسم راه اندازی پروژه های عام المنفعه اشتراک نموده از آن گزارش تهیه کنند.

وۍ همچنان افزود برای حل مشکلات اقتصادی رسانه های محلی در این ولایت با اداره اطلاعات و فرهنگ کار خواهد کرد.

قاری احسان الله ساجد رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار در این نشست گفت: کار مشترک با رسانه ها سبب شده که ولایت ننگرهار در عرصه فعالیت‌های رسانه ای در سطح کشور در جایگاه نخست قرار گیرد.

وی گفت در آینده نزدیک برای بلند بردن ظرفیت‌های سخنگویان ادارات یک کارگاه آموزشی را برگزار خواهد کرد وهمچنان برای آگاهی بیشتر اصحاب رسانه ها از پالیسی/خط مشی "امارت اسلامی" برای آنان نیز برنامه آگاهی دهی در نظر دارد.

در این نشست مشترک همچنان چند تن از مسؤولان و نمایندگان رسانه ها  ازمشکلات و چالش‌های فراراه رسانه ها یادآوری کرده گفتند شریک نساختن به موقع معلومات از جانب تعدادی از ادارات حکومتی، بی خبر ماندن رسانه ها از سفرهای مقامات بلند رتبه حکومت به ولایت ننگرهار، وضع شدن پول گزاف از جانب وزارت مخابرات برای تمدید جواز فعالیت رسانه های محلی، فراهم نشدن تسهیلات برای خبرنگاران در هنگام سفر به روستاها و همچنان نبود یک محل واحد دارای اینترنت و تمام امکانات تخنیکی برای استفاده کاری رسانه ها را به عنوان چالش‌ها ومشکلات خود برشمردند.

معاون والی ننگرهار به نمایندگان رسانه ها درباره حل این مشکلات اطمینان داده افزود که برای رسیدگی بهتر به مشکلات رسانه ها چنین نشست هایی بعد از این هر ماه یکبار برگزار خواهد شد.

بهبود فضای رسانه ای برای فعالان مطبوعاتی در ننگرهار