مقام های محلی هرات: خارجی ها به‌دنبال تفرقه در بین ملت مسلمان افغانستان هستند
(last modified 1403-04-24T09:42:18+00:00 )
سرطان 24, 1403 14:12 Asia/Kabul

مقام های محلی در هرات، آمریکا و سایر کشورهای مغرض را عامل نفاق و تفرقه در بین ملت مسلمان افغانستان می دانند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مولوی احمدالله متقی رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات که در جمع ده ها تن از علما، روحانیون و برگزار کنندگان مراسم های عزاداری در هرات صحبت می کرد، بر ایجاد تفرقه و دشمنی در بین ملت با هم برادر افغانستان تاکید کرد و گفت: ناتو به رهبری آمریکا با پایمردی و استقامت مردم این سرزمین شکست خورد و حالا در تلاش است تا با اجرایی کردن برنامه های نفاق افکنانه اش در بین مردم دشمنی، نفاق و نابسامانی ایجاد نماید.

مولوی متقی تصریح کرد: اقوام و مذاهب با هم برادر افغانستان بخاطر تامین امنیت و ایجاد صلح و برادری بیشتر از 4 دهه است که در کنار هم مجاهدت کرده و افغانستان حالا کشوری مستقل، اسلامی و امن می باشد.

رئیس اداره فرهنگ ولایت هرات با تاکید بر اینکه تامین امنیت روزهای محرم و مراسم عاشورا مسئولیت حکومت افغانستان است، تصریح کرد: آحاد مردم اعم از  شیعه و سنی با وحدت و یک‌پارچگی به دشمنان اجازه ندهند که با طرح دسیسه هایی  در بین شان نفوذ کنند و ایجاد تفرقه نمایند.

مولوی متقی خاطرنشان کرد: عاشورا و محرم  فرصت مغتنمی است تا ملت مسلمان افغانستان به جهانیان نشان بدهند که هیچ مشکلی در بین مردمان این سرزمین نیست و برای وحدت، انسجام و برادری حاضر هستند هرنوع فداکاری انجام بدهند.

مولوی متقی بار دیگر با تاکید بر اینکه خارجی‌ها و بیگانگان عامل ایجاد مشکل و تفرقه در بین ملت ها می باشند، تصریح کرد: متاسفانه در شماری از کشورهای اسلامی مشکلاتی در بین مذاهب وجود دارد که بیشترین استفاده از این اختلافات را دشمنان قسم خورده اسلام می برند.

این مقام فرهنگی در هرات با اشاره بر اینکه همه ارکان حکومتی بخاطر هرچه بهتر برگزار شدن مراسم های عزاداری سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) بسیج شده اند، تاکید کرد: به هیچ فرد و یا گروهی که قصد برهم زدن امنیت و آرامش مردم را داشته باشند اجازه فعالیت های تخریبی را نمی دهند.

آیین سنتی علم کشی در افغانستان؛ تجلی عشق به علمدار کربلا

کلیدواژه