سرطان 28, 1403 16:23 Asia/Kabul
  • پاکستان کاردار سفارت افغانستان را احضار کرد
    پاکستان کاردار سفارت افغانستان را احضار کرد

وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به حمله گروهی از افراد مسلح به یک پادگان نظامی این کشور،کاردار سفارت کابل در اسلام آباد را فراخوانده است.

به گزارش  رادیو دری؛ وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار، یادداشت اعتراض آمیز مبنی بر محکومیت حمله اخیر به پادگان نظامی در منطقه «بنو» که در آن هشت نظامی پاکستانی کشته شدند، به کاردار افغانستان ابلاغ شد.

بر اساس این بیانیه، مسوولیت حمله اخیر را گروهک تروریستی حافظ گل بهادر بر عهده گرفته که در خاک افغانستان مستقر است و با همدستی با گروهک تروریستی تحریک طالبان پاکستان علیه نهاد‌های امنیتی این کشور فعالیت می کند.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان تصریح شده است: پاکستان نگرانی‌های عمیقی از حضور گروهک‌های تروریستی در خاک افغانستان دارد و حملات پی در پی به خاک کشورش را خلاف دوستی و برادری خود با افغانستان می‌داند.

وزارت امور خارجه پاکستان از دولت کنونی افغانستان خواسته است با برخورد صریح با گروه‌های تروریستی، از سوء استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان جلوگیری کند.

دو روز قبل ۱۰ تروریست به یک پادگان نظامی در منطقه بنو ایالت خیبرپختونخوا حمله کردند که از این تعداد دست کم ۸ نفر کشته شده و شماری دیگر زخمی شدند.

ارتش پاکستان اعلام کرد که در واکنش سریع نیرو‌های نظامی از ورود این تروریست‌ها به داخل پادگان جلوگیری و این حمله تروریستی با شکست مواجه شده است.

پاکستان: یکی دیگر از تروریست‌های حمله به پادگان ارتش افغانستانی بود

حمله به پادگان ارتش پاکستان با هشت کشته

کلیدواژه