محقق: عناصر جدید تکفیری وارد منازعات این کشور شده اند
(last modified 1395-10-18T14:47:27+00:00 )
جدی 18, 1395 19:17 Asia/Kabul
  •  محقق: عناصر جدید تکفیری وارد منازعات این کشور شده اند

معاون رئیس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت گروههای تکفیری که  در سوریه، عراق و لیبی شکست خورده اند ، وارد منازعات افغانستان شده اند.

به گزارش ایرنا، «محمد محقق» امروز شنبه در نشستی مطبوعاتی اذعان کرد  بیش از 100 گروه تروریستی در جهان مرتکب جنایت میشوند   که 20 گروه آنها در افغانستان حضور دارند .
وی تصریح کرد گروههای تروریستی  نظیر داعش، لشکر جهنگوی، لشکر طیبه ،  سپاه صحابه و همچنین گروه هایی تکفیری دیگری از کشورهای آسیای مرکزی در افغانستان  اقدام به حملات تروریستی می کنند .
محقق از کشتار مردم توسط این گروههای تکفیری  در ولایت زابل، ننگرهار، سرپل و غور افغانستان، خبر داد و گفت  تروریستها  در یک سال گذشته، افراد بی دفاع را هدف حمله قرار داده اند.
وی، کشته شدن  13کارگر یک معدن ذغال سنگ و مجروح شدن چند نفراز آنان را که روز گذشته در شهرستان «تاله و برفک» ولایت «بغلان» صورت گرفت  کار عناصر گروه تروریستی داعش دانست.
معاون رئیس شورای اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان ، هدف حملات گروه تکفیری داعش را دامن زدن به اختلافات و درگیری های مذهبی، قومی و فرقه ای در افغانستان عنوان کرد و گفت  مردم این کشور اجازه نخواهند داد  گروه های تکفیری به اهداف شوم خود دست یابند.
نمایندگان مجلس افغانستان نیز امروز شنبه کشتار کارگران معدن زغال سنگ در بغلان را قتل های زنجیره ای علیه هزاره ها دانستند و از دولت خواستند که از ادامه این کشتارها جلوگیری کند.



 

کلیدواژه