اسد 04, 1403 13:59 Asia/Kabul

با گرم شدن هوا و فرا رسیدن فصل تابستان بیماری های چشمی نیز در هرات شیوع پیدا می کند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، «شفاخانه نور» تنها مرکز درمانی بیماری های چشمی است که در غرب افغانستان به گونه تخصصی به مدت 30 سال  فعالیت دارد و این روزها پذیرای دهها بیمارانی است که از ولایت های هرات، غور، فراه، بادغیس و سایر نقاط افغانستان به آن مراجعه می کنند.

 مسئولان این شفاخانه در هرات می گویند: در 6 ماه گذشته بیش از 3000 عمل جراحی چشم به گونه ای موفقیت آمیز در ولایت هرات انجام شده است.

عبدالمنان آزادمنش آمر شفاخانه نور هرات می‌گوید: در 6 ماه اول سال 2024 بیش از 50 هزار بیمار به این شفاخانه مراجعه کرده اند که از این جمله بیش از 3000 عمل جراحی چشم صورت گرفته است.

آمر شفاخانه نور هرات با اشاره به اینکه در این مرکز درمانی برای تمام گروه های سنی عرضه خدمات صورت می گیرد، اظهارداشت: مراجعه بیماران به شفاخانه نور هرات افزایش یافته که یکی از دلایل آن عرضه خدمات بهتر و به موقع می باشد.

از سوی هم بیمارانی که به این شفاخانه مراجعه کرده اند از ارائه خدمات و انجام عمل جراحی ابراز رضایت کرده و می گویند: همه ساله صدها تن از مردم افغانستان بخاطر مداوای بیماری های چشم به خارج کشور سفر می کنند در حالیکه بهترین متخصصان و مراکز درمانی در ولایت هرات و کابل وجود دارد.

چند سالی است که بخاطر ایجاد مراکز درمانی تخصصی در ولایت هرات تلاش هایی آغاز شده و مردم از این روند خرسند هستند.

بستری شدن صدها کودک مبتلا به بیماری‌های فصل گرما در شفاخانه هرات

کلیدواژه