اسد 15, 1403 09:45 Asia/Kabul

بعد از آنکه پاکستان گذرگاه تورخم را به روی وسایط باربری افغانستان مسدود نمود بیش از پانصد کامیون حامل میوه های تازه در شهرک تورخم توقف نموده است.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مسئولان گمرک ننگرهار می گویند، پاکستان از چند روز به اینطرف گذرگاه تورخم را به روی آن دسته از رانندگان وسائط باربری مسدود نموده که مدت اعتبار مجوزهای ورود به پاکستان آنان به پایان رسیده است.

محمد خالد عمر رئیس گمرک ننگرهار می گوید: براساس تفاهمی که  بین حکومت های  هردو کشور صورت گرفته بود پاکستان برای رانندگان وسایط باربری افغان کارتهای مخصوص ورود به پاکستان بنام تی دی توزیع نموده بود که اکنون مدت اعتبار آن به پایان رسیده و پاکستان خواستار تمدید آن گردیده است.

رئیس گمرک ننگرهار می گوید: پاکستان تا زمان تمدید این کارت های مجوز به رانندگان بدون گذرنامه و ویزا اجازه ورود به پاکستان نمی دهد.

به گفته موصوف اکنون که فصل صادرات میوه های تازه افغانستان رسیده، پاکستان گذرگاه تورخم را به روی وسایط باربری حامل میوه های تازه مسدود نموده که در حال حاضر بیش از پانصد کامیون حامل میوه های تازه در شهرک تورخم توقف نموده و امکان خراب شدن میوه های تازه بیشتر شده است.

مسدود شدن مرز تورخم و احتمال فاسد شدن صدها تن میوه تازه

کلیدواژه