میزان 04, 1403 17:31 Asia/Kabul
  • ملاهبت الله: چهره و صدای زنان فتنه است
    ملاهبت الله: چهره و صدای زنان فتنه است

ملاهبت الله آخندزاده رهبر طالبان، در تازه ترین سخنان خود که در قالب یک فایل صوتی منتشر شده، چهره و صدای زنان و دختران را «فتنه» خوانده است.

به گزارش رادیو دری؛ ملاهبت الله آخندزاده در این فایل صوتی که تلویزیون ملی افغانستان آن را منتشر کرده است می گوید: چهره دختران و زنان فتنه انگیز است، اما جوانان با تاثیر پذیری از حضور بیست ساله امریکا این موضوع را درک نمی کنند.

رهبر طالبان برای چندمین بار تاکید کرده است که  شریعت را به هر شکل ممکن در افغانستان اجرا خواهد کرد.

ملاهبت الله اضافه کرد: مردم افغانستان در ۲۰ سال گذشته تحت تأثیر غرب، ناتو و دموکراسی قرار گرفته‌اند و اکنون اگر «برخلاف فحاشی و عریانی چیزی گفتی، در پنج دقیقه کل صفحات فیس‌بوک برخلاف تو پر می‌شود».

او با بیان اینکه مردم افغانستان در ۲۰ سال گذشته با اسلام ناآشنا شده اند گفته است: شما می بینید که مردم ما به‌خصوص جوان‌ها امروزه چقدر زیاد به فیلم، فحاشی و تلویزیون علاقه دارند!

ملاهبت الله آخندزاده در بخش دیگری از اظهاراتش، بعضی گزارش‌ها درباره کشته شدن زندانیان در زندان‌های طالبان را تأیید و ادعا کرده است که  تمام عوامل مقصر در این اقدامات، از وظیفه برکنار شده‌اند.

آخندزاده در این نوار صوتی گفته است: «برای من گزارش رسید که شماری از زندانیان بدون حکم محکمه کشته شده‌اند؛ اکنون عاملان این رویدادها برکنار شده‌اند.»

ظاهرا این سخنان ملاهبت الله مربوط به سفر دو هفته پیش او به ولایت قندوز است.

اظهارات رهبر طالبان درباره زنان در حالی بیان شده است که یکی از مهم ترین مشکلات حکومت سرپرست برای شناسایی در جامعه بین المللی، اقدامات تبعیض آمیز آنان در قبال زنان و دختران و محدودیت های گسترده ای است که علیه این قشر اعمال کرده اند.

منع تحصیل دختران در صنف بالاتر از ششم، ممنوعیت تحصیل در دانشگاه و محدودیت های گسترده در فعالیت ها و برنامه های اجتماعی برای زنان از جمله رفتارهای تبعیض آمیز طالبان نسبت به این گروه است که مخالفت های بسیاری را در جامعه جهانی در پی داشته است.

فرمان رهبر طالبان در مورد حجاب زنان و واکنش ها به آن

وزیر خارجه آلمان: قانون امر به معروف طالبان حیثیت و حقوق زنان را سلب می‌کند

کلیدواژه