فرمت مسکو؛ روسیه به زودی حذف طالبان از فهرست تروریستی را اعلام می‌کند
(last modified 1403-07-14T05:07:55+00:00 )
میزان 14, 1403 09:37 Asia/Kabul
  • فرمت مسکو؛ روسیه به زودی حذف طالبان از فهرست تروریستی را اعلام می‌کند
    فرمت مسکو؛ روسیه به زودی حذف طالبان از فهرست تروریستی را اعلام می‌کند

ضمیر کابلوف نماینده ولادیمیر پوتین در امور افغانستان اعلام کرد: حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه در روسیه به زودی به صورت رسمی اعلام می‌شود.

به گزارش رادیو دری؛ «ضمیر کابلوف» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تصمیم برای حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه در بالاترین سطح دولت روسیه گرفته شده است و پس از طی مراحل قانونی به زودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی افزود: این اقدام  نشانه تغییر رویکرد روسیه نسبت به طالبان است و با هدف تسهیل روابط با آنها صورت می‌گیرد.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: این تصمیم همچنین ضمن کمک به تأمین امنیت و ثبات در افغانستان و منطقه، به بهبود روابط دیپلماتیک و اقتصادی بین روسیه و افغانستان کمک کند و به تسهیل همکاری‌های بین‌المللی برای حل بحران‌های انسانی و امنیتی در این کشور منجر می شود.

کابلوف به دستاوردهای حکومت کابل در زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و  کاهش تهدیدات امنیتی در افغانستان اشاره و اظهار کرد: تعامل با طالبان می‌تواند به بهبود وضعیت انسانی و اقتصادی در افغانستان و ایجاد شرایطی پایدارتر در این کشور کمک کند.

وزارتخانه‌های خارجه و دادگستری روسیه در بهار امسال طرح حذف نام طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی به کرملین پیشنهاد دادند.

در پی طرح این موضوع، وزیر خارجه روسیه گفته بود: طالبان، قدرت واقعی افغانستان است و بررسی حذف آنان از فهرست گروه‌های ممنوعه بر اساس درک واقعیت‌های میدانی است.

روسیه: برای حذف نام طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی، مطابق منافع خود عمل می‌کنیم

کابلوف: مراحل حذف طالبان از فهرست گروههای تروریستی ادامه دارد

کلیدواژه