میزان 19, 1403 19:50 Asia/Kabul
  • طالبان: جامعه جهانی باید واقعیت‌های افغانستان را درک کند
    طالبان: جامعه جهانی باید واقعیت‌های افغانستان را درک کند

رئیس دفتر رئیس الوزرای حکومت طالبان در دیدار با مسؤول بخش سیاسی «یوناما» تاکید کرد که جامعه جهانی باید واقعیت‌های افغانستان را درک کند.

به گزارش رادیو دری، ملا عبدالواسع رئیس دفتر رئیس الوزرای حکومت طالبان در دیدار با اسکات اسمیت مسؤول بخش سیاسی هیأت نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) اظهار داشت: «جهان باید به‌جای تمرکز بر مسائل کوچک و دور از حقیقت، به واقعیت‌های موجود در افغانستان توجه کند و پیشرفت‌های "امارت اسلامی" را از نزدیک مشاهده نماید

او افزود که افغانستان همواره آماده است تا در مورد موضوعات مهم بحث و تبادل نظر کند و تنها از طریق تعامل مثبت، هماهنگی و تفاهم می‌توان راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیدا کرد.

ملاعبدالواسع همچنین به چالش‌های اقتصادی و اجتماعی که افغانستان با آن‌ها مواجه است اشاره کرد و گفت همکاری‌های بین‌المللی می‌تواند به بهبود وضعیت کشور کمک کند.

وی خاطرنشان کرد که افغانستان دارای منابع غنی و فرهنگی ارزشمند است و جامعه جهانی باید به این واقعیت‌ها توجه کند و به‌جای قضاوت‌های سطحی، به دنبال راه‌های همکاری باشد.

اسکات اسمیت نیز در این دیدار اظهار داشت که برای ایجاد فضای اعتماد و روابط مثبت میان افغانستان و جامعه جهانی و همچنین انعکاس پیشرفت‌های حکومت طالبان در نشست‌های سازمان ملل متحد تلاش خواهد کرد.

وی بر این نکته تأکید کرد که درک واقعیت‌های افغانستان می‌تواند به بهبود روابط دوجانبه کمک کند و زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر باشد.

این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که افغانستان با چالش‌های متعددی روبه رو است و کشورها هنوز حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته‌اند.

سازمان ملل متحد تأکید کرده است که طالبان بدون شناسایی حقوق زنان افغانستان جایگاهی در جهان ندارند و به رسمیت شناخته نخواهند شد.

یوناما: طالبان بدون شناسایی حقوق زنان جایگاهی در جهان ندارند