علمای شیعه افغانستان: اقدام رژیم اسرائیل تجاوزکارانه و تنش‌آفرین است
(last modified Sat, 26 Oct 2024 14:51:30 GMT )
عقرب 05, 1403 19:21 Asia/Kabul
  • علمای شیعه افغانستان: اقدام رژیم اسرائیل تجاوزکارانه و تنش‌آفرین است
    علمای شیعه افغانستان: اقدام رژیم اسرائیل تجاوزکارانه و تنش‌آفرین است

شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به ایران را تجاوزکارانه و تنش آفرین خواند و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه خود حمله امروز رژیم صهیونیستی به خاک ایران را ناقض حریم و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی خواند و ضمن محکومیت شدید آن، این حملات تجاوزکارانه را سبب تشدید تنش در منطقه و اقدام علیه صلح بین المللی دانست.

این شورا از نهادها و سازمان‌های بین ‌المللی و کشورهای اسلامی خواست با عبرت گرفتن از کشتار و ویرانگری‌های وحشتناک ۱۳ ماهه اخیر در فلسطین و لبنان، با اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم و مناسب جلو ادامه اشغال و نسل کشی در فلسطین و تجاوز و کشتار به لبنان را بگیرند و مانع تجاوز به کشور اسلامی مثل جمهوری اسلامی‌ایران شوند.

وزارت خارجه حکومت طالبان و دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز امروز در بیانیه هایی حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کردند و خواستار توقف اقدامات تجاوزکارانه این رژیم شدند.

شخصیت ها و چهره های شناخته شده افغانستان از جمله حامد کرزی رئیس جمهور اسبق و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین نیز حمله رژیم اسرائیل به قلمرو ایران را محکوم کردند.

حکومت طالبان: اقدام رژیم صهیونیستی نقض حریم ایران و سبب تشدید خشونت‌ها است

کرزی و عبدالله: حمله اسراییل به ایران تهدید صلح و امنیت منطقه است و عواقب ناگوار دارد

کلیدواژه