تلفات سنگین طالبان بر اثر حمله هوایی نیروهای خارجی در ولایت هلمند
(last modified 1395-10-26T13:21:49+00:00 )
جدی 26, 1395 17:51 Asia/Kabul

در بمباران نیروهای ائتلاف خارجی در ولایت هلمند دهها نفر از طالبان به شمول فرماندهان این گروه و اعضای ماموران اطلاعات پاکستان (ای اس ای )کشته شدند.

نیروهای ائتلاف خارجی در ولایت هلمند یک تجمع مهم طالبان که در آن جمعی از فرماندهان این گروه در ولایتهای هلمند و جنوب افغانستان حضور داشتند را بمباران کردند که به کشته شدن جمع زیادی از فرماندهان و مزدوران طالبان از جمله چند تبعه خارجی و حتی تعدادی از ماموران اطلاعات پاکستان انجامید.

به گزارش خبرنگار رادیو دری و بنا بر گزارش امروز دفتر مطبوعاتی ولایت هلمند، در پی حمله هوایی نیروهای هوایی ائتلاف خارجی در افغانستان به جلسه گردهمایی گروه طالبان در بازاری در ولسوالی موسی قلعه در ولایت هلمند، 15 طالبان مسلح از جمله دو مامور اطلاعاتی پاکستان به هلاکت رسیدند .

بنا بر این گزارش در بین کشته شدگان ، ملاطاهر مسوول بخش مالی والی خود خوانده طالبان در ولایت هلمند ، حاجی خادم مسوول حوزه نظامی طالبان در این ولایت و ولسوال نام نهاد طالبان برای نهرسراج ولایت هلمند و همچنین ملاصادق مسوول نظامی طالبان در قندهار ، حاجی خالد معاون مسوول حوزه نظامی طالبان در ولایت اورزگان از جمله این کشته ها هستند.

در این حمله 15 عضو طالبان مسلح نیز زخمی شدند که در بین آنها نام دو مامور دیگراطلاعات پاسکتان نیز دیده میشود.

به گزارش این منبع،در این حمله 8 خودروی نظامی ، 18 فبضه مسلسل،4 راکت،25 قبضه کلاشنیکوف و مقدار زیادی مهمات جنگی نیز به طور کامل نابود شده است.

در خبری دیگر اینکه در منطقه خارکوه در ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند در اثر انفجار مهمات در اردوگاه طالبان 5 عضو طالبان به هلاکت رسیده

 و دو نفر دیگر زخمی شدند.

در منطقه کمپرک ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند نیز در نتیجه کمین نیروهای افغان 9 عضو مسلح طالبان به هلاکت رسیده و تجهیزات نظامی آنان نیز از بین رفته است.

تا کنون طالبان در این باره اظهار نظری نکرده است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان عزیز زاهد موجود است.