جدی 27, 1395 12:39 Asia/Kabul

هرات در غرب افغانستان از یک هفته‌ی گذشته تا کنون شاهد راه‌اندازی عملیات‌ ضد طالبان در جنوب این ولایت بوده‌ است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،پیش از این ده‌ها تن  از نیروهای مسلح طالبان با استفاده از جنگ‌افزارهای پیشرفته مواضع نیروهای دولتی را در مناطق مختلفی از شیندند مورد حمله قرار می‌دادند و حتی موفق شدند در یکی دو ماه گذشته برخی از پاسگاه‌های امنیتی را نیز از کنترل نیروهای امنیتی خارج کنند.

این افزایش تحرکات طالبان باعث نگرانی مردم و مسئولان محلی هرات شد و در پی آن دولت افغانستان تصمیم گرفت تا عملیات پاکسازی را در این ولسوالی نا آرام هرات که هم مرز با ولایت فراه است، راه‌اندازی کند.

در تازه‌ترین مورد و در عملیات مشترک نیروهای امنیتی در شیندند، پایگاه نظامی «ملانجیب» از فرماندهان ارشد طالبان کاملا منهدم شد و 3 تن از غیرنظامیانی که توسط افراد این گروه ربوده شده بود نیز از نزد آنان رها شدند.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات پافشاری می‌کند که طالبان در این ولایت پایگاه امنی ندارند و اگر در منطقه‌ای حضور پیدا ‌کنند سرکوب خواهند شد.

«مهدی حدید» مسئول کمیته‌ی امنیتی شورای ولایتی هرات گفت: کمبود شدید نیروهای امنیتی باعث شده تا طالبان و سایر گروه‌های مسلح مخالف دولت بتوانند فعالیت‌های ضد دولتیشان را اجرایی کنند.

از سوی دیگر مسئولان دولتی در هرات گفته‌اند: طالبانی که در این ولایت اقدام به ناامنی می‌کنند بومی نیستند و از ولایت‌های مختلف افغانستان و حتی خارج کشور به دلیل برهم زدن امنیت در این منطقه وارد هرات می‌شوند.

هرات به عنوان یکی از امن‌ترین ولایت‌های افغانستان در این سال‌ها چندان از سوی طالبان و سایر گروه‌های مسلح مخالف دولت تهدید جدی نشده‌است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه