دلو 02, 1395 18:03 Asia/Kabul
  •  افغانستان خواستارکمک 550 میلیون دلاری بشردوستانه از جامعه جهانی شد

 رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان خواستار کمک 550 میلیون دلاری از جامعه جهانی برای تامین مایحتاج نیازمندان این کشور شد.

به گزارش ایرنا، عبدالله عبدالله امروز شنبه در نشستی در کابل که برای هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل برگزار شده بود گفت در سال 2016 جامعه جهانی 440 میلیون دلار درچارچوب  کمک های بشردوستانه به افغانستان اختصاص داده بودند اما امسال به دلیل  تداوم جنگ، بازگشت مهاجران و بی خانمان های داخلی به کمک های بیشتری  نیاز داریم.
رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان همچنین از نیروهای دولتی خواست که در جنگ با مخالفان از مدارس، بیمارستان ها و اماکن عمومی به عنوان سنگر استفاده نکنند.
عبدالله عبدالله تاکید کرد زنان و کودکان در جنگ ها و منازعات افغانستان بیشتر از دیگران آسیب پذیر هستند.
سازمان ملل برآورد کرده است بیش از 9 میلیون شهروند افغان که حدود یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می دهد، در سال 2017 به کمک‌های انسان دوستانه  نیاز خواهند داشت.
«مارک باودن»، هماهنگ کننده کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل  در افغانستان نیز گفت افغانستان امسال با چالش های استثنایی مواجه است .
مقام سازمان ملل گفت که در سال 2016 بیش از 700 هزار مهاجر افغان به کشور خود برگشتند اما این رقم در سال 2017 بیشتر خواهد بود.
 

کلیدواژه