بسته شدن 5 مرکز درمانی در بادغیس توسط طالبان
(last modified 1395-11-06T11:35:30+00:00 )
دلو 06, 1395 16:05 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت بادغیس از مسدود کردن مراکز بهداشتی-درمانی در مناطق تحت تصرف طالبان مسلح توسط افراد این گروه اظهار نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«لطیف روستایی» رییس صحت عامه‌ی ولایت بادغیس با بیان اینکه طالبان این مراکز صحی را به روی مردم بستند و مشکلات زیادی را برای ساکنین ولسوالی‌های مختلف این ولایت بوجود آورده‌اند گفت: 5 مرکز درمانی که روزانه برای صدها تن از بیماران خدمات رسانی می‌کردند بنا به دلایل نامعلومی بسته شده و مردم از این موضوع شکایت دارند.

مسئول اداره‌ی صحت عامه‌ی ولایت بادغیس گفت: طالبان مسلح 2 کارمند این مراکز درمانی را نیز در منطقه‌ی «موریچاق» ولسوالی بالامرغاب ربوده‌اند که تا کنون از سرنوشتشان خبری در دست نیست.

وی اظهار داشت: افراد مسلح وابسته به گروه طالبان هم چنان به کارمندان و مسئولان شفاخانه‌های این ولایت هشدار دادند که وظایفشان را ترک کنند.

با این حال شماری از ساکنین ولایت بادغیس نسبت به این اقدام طالبان اظهار نگرانی کرده هشدار می‎‌دهند که اگر دولت به دلیل بازگشایی این کلنیک‌های درمانی اقدام نکند بیماران زیادی جان‌هایشان را از دست خواهند داد.

این درحالیست که نیروهای امنیتی در این ولایت شمال غربی افغانستان از بسته شدن مراکز درمانی در 3 ولسوالی این ولایت اظهار بی اطلاعی کرده‌است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه