دلو 12, 1395 09:49 Asia/Kabul

حزب اسلامی افغانستان اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه ها درباره آموزش محافظان گلبدین حکمتیار ، رهبرحزب اسلامی، در پیشاور پاکستان را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، حشمت‌الله ارشد سخنگوی حزب اسلامی گلبدین حکمتیار می‌گوید، برای حفاظت رهبر حزب اسلامی،۵۰۰ تن از مجاهدین سابق برای این موضوع نفر از بخش‌های مختلف افغانستان از سوی نهاد های دولتی به کار گرفته شده و در کابل آموزش خواهند دید.

وی اضافه کرد که مجاهدین از تجارب خوبی برخوردارهستند واز طریق دولت آموزش های لازم برای آنها داده می شود.

این در حالی است که گفته می شود در آینده نه چندان دور رهبر این گروه در حالی در کابل ظاهر خواهد شد که هنوزتحریم ها علیه حکمتیار برداشته نشده است.

اما عطاالرحمن سلیم عضو کمیته مشترک برای تطبیق توافق‌نامه صلح میگوید برای امنیت گلبدین حکمتیارآمادگی گرفته شده و هر زمان که بخواهد می تواند

ظاهر گردد .

توافق‌نامه صلح میان حزب اسلامی گلبدین حکمتیار و حکومت مرکزی افغانستان در ماه میزان سال جاری هجری شمسی به امضا رسید اما حزب اسلامی از کندی روند اجرای این توافقنامه انتقاد دارد.

با این حال،کریم، نماینده با صلاحیت مذاکره کننده حزب اسلامی درباره آمدن حکمتیار به کابل می گوید، برنامه سفر حکمتیار از محل سکونت خود در افغانستان به کابل در حال انجام است و ضرورتی به اخذ ویزای هیچ کشوری نیست که در داخل و تاخیر در سفر حکمتیار نیز ارتباطی به لغو تحریمها از وی ندارد.
کریم با انتقاد از برخی رسانه ها در مورد صلح با حزب اسلامی افزود، متاسفانه برخی رسانه ها که ما امیدوار بودیم موید صلح و امنیت در افغانستان باشند، برخی مسایل را مطرح می کنند که اینگونه برداشت میشود آنان به صلح خوشبین نیستند.

وی در خصوص پابندی این حزب به توافقات افزود، اعلام آتش بس کردیم و تا امروز حتی یک نفر از اعضای حزب اسلامی به نیروهای نظامی و انتظامی افغانستان حمله ای نکرده اند اما برعکس آن اتفاق افتاده است.

او گفت،در بغلان و بدخشان، نیروهای امنیتی به جبهه حزب اسلامی حمله کردند اما اعضای حزب اسلامی این آتش بس را نشکسته اند.

علیرغم این موضوع ، برخی رسانه ها انتقاداتی را به حزب اسلامی و اعضای آن وارد می کنند که از سوی این حزب رد میشود.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان ذبیح الله قریشی موجود است.