دلو 17, 1395 13:19 Asia/Kabul

بارش برف و باران شدید و جاری شدن سیل در ولایت‌های غرب افغانستان راه‌ها و سرک‌ها را بسته و باعث کشته و زخمی شدن شماری از ساکنین این مناطق شده‌است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،مسئولان محلی در هرات، فراه و غور تاکید هشدار دادند که اگر برنامه‌ای به دلیل جلوگیری از حوادث احتمالی در نظر گرفته نشود تلفات و خسارات بیشتری به مردم این وارد خواهد شد.

مسئولان اداره‌ی مبارزه باحوادث طبیعی در ولایت هرات گفته‌اند: ریزش برف و باران  هوای بسیاری از ولسوالی‌های این ولایت را شدیدا سرد کرده که باعث کشته شدن یک کودک و یک مرد در ولسوالی ادرسکن هرات شده و بیش از 400 راس مواشی آنان نیز در این حوادث تلف شده‌است.

«حمید مبارز حمیدی» رییس اداره‌ی مبارزه با حوادث غرب افغانستان گفت: تا کنون 20 منزل مسکونی، 50 باغ میوه و ده‌ها جریب زمین زراعتی بر اثر سرازیر شدن سیل کاملا تخریب شده‌است.

در همین حال  «جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: آماده‌گی‌ها به دلیل کمک‌ برای آسیب دیده‌گان حوادث طبیعی در هرات روی دست است و بسته‌های کمکی پس از بررسی هیئت اعزامی به مناطق آسیب پذیر برای آنان توزیع می‌شود.

از ولایت کوهستانی غور نیز خبرهایی از بسته شدن راه‌های ولسوالی‌ها که منتهی به مرکز شهر فیروزکوه می‌باشد منتشر شده.

در 2 روز گذشته برف سنگینی در این ولایت باریده و آنگونه که «عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور گفت: در برخی مناطق  80 تا 100 سانتی متر برف باریده‌ و همین باعث شده تا راه‌ها بسته شود.

«عبدالرحیم حیدری» ولسوال «شیب‌کوه» در غرب ولایت فراه که هم مرز با جمهوری اسلامی ایران است از بارش برف سنگین خبر داده گفت: در یکی دو روز گذشته طوفان شدیدی هم این مناطق را درنوردیده که خسارات زیادی را برای ساکنین این مناطق وارد کرده‌است.

در ولسوالی گلستان این ولایت نیز بارش برف مناطق مختلفی را سفیدپوش کرده و باعث بسته شدن برخی از راه‌ها شده‌است.

بنا به گفته‌ی مسئولان محلی فراه، بارش برف بی سابقه در ولسوالی‌های پرچمن، بکواه و انادره این ولایت نیز به مردم خسارات زیادی را وارد کرده‌است.

در همین حال«نورالدین احمدی» رییس هلال احمر حوزه‌ی غرب افغانستان گفت: کمک‌های اضطراری برای آسیب دید‌ه‌گان در مناطق مختلفی از ولایت‌های هرات، فراه و غور فرستاده‌ شده ‌است.

اداره‌ی هواشناسی غرب افغانستان پیش‌بینی کرده‌است در روزهای آینده نیز ولایت‌های غرب افغانستان شاهد بارش برف و باران‌های احتمالی خواهد بود.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه