88 کشته و زخمی/ آمار تلفات ناشی از برفکوچ در ولسوالی برگمتال
(last modified 1395-11-19T10:47:21+00:00 )
دلو 19, 1395 15:17 Asia/Kabul

در نتیجه ی برفکوچهای اخیر در ولسوالی برگمتال ولایت نورستان ۵۸ نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،حافظ عبدالقیوم والی ولایت نورستان امروز گفت ، وزیر دفاع ملی و معین ارشد امنیتی وزارت امورداخله افغانستان به منطقه ی اسیب دیده رفته و تا اکنون هشت پرواز چرخبالهای وزارت دفاع ملی به منطقه صورت گرفته و لباس های گرم  ،مواد خوراکی و دارو به منطقه ارسال و همچنین مجروحینی که نیاز به تداوی بیشتر داشتند به بیمارستان نظامی در قول اردو ۲۰۱ سیلاب انتقال داده شده است.

 حافظ قیوم افزود بنا به فرمان ریس جمهورافغانستان بیست هزار افغانی به مجروحین وپنجاه هزار افغانی به کشته شدگان این رویداد کمک صورت گرفته است.

 جنرال عبدالرحمن رحمان معین ارشد امنیتی  وزارت داخله افغانستان می گوید  بنا به فرمان ریس جمهور تا زمان رفع کامل خطر برفکوچها در منطقه  همراه با وزیر دفاع ملی خواهد بود و به مناطق دیگر  ولایت نورستان که  در معرض خطر برفکوچها قرار دارد نیز رسیدگی خواهد کرد.

 وۍ گفت در منطقه هیچ گونه مشکل امنیتی وجود ندارد  و تمامی ساحات در کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد . از سوی دیگر اداره ولایتی ننگرهار نیز برای بازگشایی راه های مواصلاتی به ولایت نورستان وسایلی را به ان ولایت فرستاده است .

 محمد گلاب منگل والی ولایت ننگرهار می گوید به ریس فواید عامه ولایت ننگرهار دستور داده است تا وسایل تخنیکی را هر چه زود تر برای بازگشایی راه های مواصلاتی به پارون مرکز ولایت نورستان از طریق ولایت کونر و همچنان ولایت لغمان بازگشایی کند مسئولان اداره فواید عامه ولایت ننگرهار گفته اند که تا دو روز دیگر راه های مواصلاتی به پارون مرکز ولایت نورستان را از برف پاک کاری وبه روی ترافیک باز خواهد نمود.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش آصف موجود است.

کلیدواژه