کشته شدن بیش از 20 نفر درنتیجه بارش برف و باران در غرب افغانستان
(last modified Thu, 09 Feb 2017 08:17:30 GMT )
دلو 21, 1395 12:47 Asia/Kabul
  • کشته شدن بیش از 20 نفر درنتیجه بارش برف و باران در غرب افغانستان

بارش برف و باران در مناطق مختلفی از ولایت‌های «هرات، غور، فراه و بادغیس» باعث کشته وزخمی شدن شماری از ساکنین این مناطق شده وبر علاوه‌ی آن صدها راس مواشی دامداران نیز بر اثر حوادث طبیعی تلف شدند.

جاری شدن سیل نیز در بسیاری از روستاهای این ولایات هزاران جریب زمین‌های کشاورزی و علوفه‌های زمین‌داران را از بین برده‌است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،در تازه ترین مورد مسئولان مبارزه باحوادث طبیعی در غرب افغانستان اعلام کردند بر اثر بارش برف، باران و یخبندان در این ولایت‌ها تا کنون بیش از 20 تن از جمله زنان و کودکان جان باخته‌اند.

«عبدالحمید مبارز حمیدی» رییس اداره‌ی مبارزه با حوادث طبیعی ولایت هرات ضمن بیان اینکه بر اثر بارش برف سنگین در مناطقی از این ولایت 8 تن از جمله 4 زن و 1 کودک جان باختند، گفت: در هر یک از این ولسوالی‌ها دستکم 100 راس مواشی نیز تلف شده‌اند.

همچنین بارش برف و یخبندان در ولایت بادغیس در شمالغرب افغانستان نیز خساراتی را برای ساکنین این منطقه وارد کرده‌است.

«احمدخالد صافی» سخنگوی والی بادغیس گفت: در 7 روز گذشته و بر اثر بارش برف و باران تا کنون 18 تن از ساکنین این ولایت جان باخته و صدها راس مواشی آنان نیز تلف شدند.

«عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور با بیان اینکه  بر اثر بارش باران صدها جریب زمین کشاورزی از بین رفته و چندهزار راس مواشی مردم نیز بر اثر ریزش برف تلف شده است، افزود: تا کنون از مناطق دور دست این ولایت گزارش‌های دقیقی در مورد تلفات ناشی از برف و باران‌های اخیر به آنان نرسیده‌است.

در غرب افغانستان ولایت‌های «غور و بادغیس» به دلیل کوهستانی بودن آن‌ها  زمستان‌های سرد و سختی دارند و معمولا بارش برف و باران در این مناطق مشکلات فراوانی را برای مردم و ساکنین ولسوالی‌های این ولایت‌ها بوجود میاورد.

بر اساس گفته‌ی مسئولان محلی در برخی نقاط غرب کشور در حدود 1 متر برف باریده‌ و همین موضوع باعث کندی کمک‌رسانی به آسیب دیدگان شده‌است.

 

کلیدواژه