دلو 23, 1395 13:56 Asia/Kabul

علما، روحانیون، فعالان مدنی و سایر اقشار مختلف مردم در ولایت غور، حملات تروریستی که توسط دشمنان مردم افغانستان انجام می‌شود و در نتیجه‌ی آن افراد غیرنظامی کشته و یا زخمی می‌شوند را شدیداً محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، آنان از دولت افغانستان می‌خواهند تا به دلیل سرکوب گروه‌های تروریستی و مقابله با تهدیدات امنیتی تدابیر بهتری را روی دست گیرد.

ساکنین ولایت غور ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان حوادث تروریستی در کابل و سایر نقاط افغانستان تاکید کردند: دشمنان صلح و امنیت مردم نمی‌خواهند این کشور روی آرامش و امنیت را ببیند.

شورای علما و روحانیون ولایت غور نیز در واکنش به حملات تروریستی اخیر این اعمال را ضد اسلامی و ضد انسانی دانسته آن را محکوم کرد.

مولوی«ابراهیم موحد» عضو شورای علمای غور گفت، کشتار بی‌رحمانه‌ی مردم بی‌گناه در هرجایی از این دنیا که باشد بخصوص در افغانستان عملی خلاف اسلام است و باید گروه‌های درگیر جنگ به این حملات تروریستی پایان دهند.

در کنار این فعالان مدنی در این ولایت غربی افغانستان نگران وضعیت کنونی کشور اند، آنان تاکید دارند که دولت افغانستان در برابر گروه‌های تروریستی سر فرود آورده و همواره ازدر گفت‌وگو با این گروه‌ها وارد شده‌است.

این فعالان مدنی در غور پافشاری می‌کنند که باید خط کشی میان گروه‌های صلح‌خواه و جنگ‌جویان مسلح کشیده شود و با کسانیکه به روند صلح نمی‌پیوندند  برخورد جدی صورت گیرد و لانه‌هایشان از بین برده شود.

در یک دهه‌ی گذشته بارها گروه‌های مخالف مسلح دولت در حملات تروریستی و تهاجمی که راه‌اندازی کردند مردم غیرنظامی نیز قربانی آن شدند.

همین چند روز پیش بود که سازمان ملل متحد نیز از افزایش  آمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

با همه‌ی این‌ها بارها مردم افغانستان در سراسر این کشور از دولت خواسته اند پاسخی محکم به گروه‌های مسلح مخالف دولت بدهد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.