دیدار هیات پارلمانی اتحادیه اروپا از افغانستان
(last modified Fri, 24 Feb 2017 14:26:07 GMT )
حوت 06, 1395 18:56 Asia/Kabul
  • دیدار هیات پارلمانی  اتحادیه اروپا از افغانستان

​​​​​​​رئیس هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه  تحمل ادامه فساد و مصرف غیر موثر کمک‌ها در افغانستان را ندارد و منتظر نتایج مبارزه با فساد بدون قید و شرط در تمام سطوح است.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، "پتراس آستریویکویس" رئیس هیئت پارلمان اتحادیه اروپا که در صدرهیاتی  به کابل سفر کرده بود،پس از دیدار با مقامات افغانستان  در نشست خبری افزود اتحادیه اروپا از  مبارزه با فساد اداری در افغانستان حمایت کرده‌ و منتظر نتایج مبارزه با فساد در این کشور است.

"پتراس آستریویکویس"تصریح کرد  در رابطه با توسعه سیاسی افغانستان، اتحادیه اروپا منتظر برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور است.

سخنان رئیس هیات پارلمانی اتحادیه اروپا در سفر به کابل،تکرار موضع گذشته کشورهای غربی درباره روند نگران کننده فساد مالی در افغانستان است.

 دولت افغانستان اعلام کرده است که تنها  بخش اندکی از کمک های مالی خارجی در اختیار دولت این کشور قرار می گیرد و بخش عمده این کمک ها به شرکت های خارجی داده می شود .

در همین حال  سازمان شفافیت بین المللی در تازه ترین گزارش رتبه بندی فساد در کشورهای جهان، افغانستان را با کسب 15 امتیاز در رتبه 8 قرار داده است.

افغانستان  در سال 2015 با کسب 11 امتیاز در ردیف چهارمین کشور فاسد جهان معرفی شده بود.

 

 

کلیدواژه