حوت 07, 1395 15:56 Asia/Kabul
  • مستغنی: اجازه نمی‌دهیم از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه استفاده شود

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر مقام‌های پاکستانی مبنی بر وجود پناهگاه‌های تروریستان در خاک افغانستان می‌گوید که به هیچ گروه تروریستی اجازه داده نمی‌شود تا از خاک این کشور برضد کشورهای همسایه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در رابطه با ادعای مقامات پاکستان درخصوص حضور نیروهای تروریستی در خاک این کشور گفت: دولت افغانستان همواره آماده بحث و گفت‌وگو در خصوص تهدیدهای امنیتی و چگونگی مبارزه با تروریست‌ها در هر 2  کشور است.

مستغنی افزود: افغانستان آماده است تا با اسلام‌آباد به صورت مشترک روی لیست‌هایی که پیش از این بین هر 2 کشور تبادل شده است و روی تهدیدات امنیتی و نگرانی‌های امنیتی هر 2  کشور بحث و گفتگو کند.

دولت پاکستان پس از آغاز تنش‌های تازه بین هر 2 کشور یک لیست که شامل نام 76 تن از تروریست‌ها بود را به دولت افغانستان تحویل داد تا در گرفتاری این افراد اقدام کند.

در پاسخ به آن کابل نیز یک لیست که شامل نام 32 مخفی گاه گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان را از طریق سفیر کشور در اسلام آباد به مقام‌های پاکستانی تحویل داد.

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان وجود پناهگاه‌های تروریستان در افغانستان را رد و گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان فرصت فعالیت و ایجاد پایگاه را نداده است.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در حالی است که نواز شریف صدراعظم پاکستان در دیدار با همتای ترکی‌اش گفته بود که از خاک افغانستان برضد پاکستان استفاده می‌شود و یک شکایت نامه را نیز در این مورد به دولت افغانستان سپرده است.

کلیدواژه