حوت 08, 1395 17:31 Asia/Kabul

بیکاری و نبود شغل بزرگترین چالش در برابر جوانان افغانستان است.

این مطلب را امروز شماری از جوانان در دیدار با عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی ابراز نموده و خواهان برطرف شدن این معضل شدند.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه امروز با اعلام این مطالب به خبرنگار رادیو دری گفت، دکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری امروز (یک‌شنبه، 8 حوت) با شماری از اعضای "روند روشنفکران افغانستان" دیدار کرد.

در این دیدار اعضای روندِ روشنفکران افغانستان، ضمن حمایت همه‌جانبه از حکومت وحدت ملی، دربارۀ چالش‌ها و مشکلات جوانان کشور صحبت کرد.

آنها بیکاری و نبود شغل را بزرگترین چالش در برابر جوانان افغانستان خوانده و از رییس اجراییه خواستند در این زمینه توجه نماید.

عبدالله عبدالله در این دیدار تأکید کرد که دولت برنامه‌هایی را روی‌ دست دارد که با تطبیق آن، بخش کلان مشکلات مردم و به ویژه جوانان را حل خواهد کرد.

رییس اجراییه حکومت افغانستان از نقش جوانان در نظام یاد کرد و گفت که جوانان در دفاع از ارزش‌های دینی و ملی سینه‌های‌شان را سپر ساخته و بزرگ‌ترین سد در برابر دشمنان می‌باشند.

عبدالله ابراز امیدواری کرد، مخالفان مسلحی‌ که از همین آب و خاک هستند، متوجه اشتباه‌ شان شوند و با پیوستن به روند صلح، برای همیش به جنگ در کشور خاتمه دهند.

رییس اجراییه حکومت افغانستان در بخش دیگر از سخنان خود، تعدیل قانون اساسی را نیاز مبرم و خواست مردم افغانستان دانست و تأکید کرد که یگانه راه برای تعدیل قانونی اساسی، برگزاری لویه جرگه می‌باشد.

همچنن دکتر عبدالله عبدالله  با انتقاد از دولت قبلی افغانستان، دیدگاه حکومت وحدت ملی در راستای مبارزه با تروریزم را واضح و روشن عنوان کرد و گفت که برخلاف گذشته که تعریف واضح از دوست و دشمن  وجود نداشت، رهبری حکومت وحدت ملی، دوست را دوست و دشمن را دشمن می‌داند و بر مبارزه همه‌جانبه با دشمنان تأکید می‌نماید.

عبدالله با بیان این‌که آمادگی‌های لازم برای مقابله با تهدیدها و توطئه‌های دشمنان گرفته شده،اضافه کرد که رهبری حکومت وحدت ملی و نیروهای امنیتی افغانستان به دفاع از مردم خود متعهد است.

این در حالی است که جنگ در بسیاری از مناطق جریان دارد واتنقادات زیادی از حکومت این کشور صورت می گیرد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش هکارمان قریشی موجود است.