حوت 10, 1395 11:15 Asia/Kabul

ایران قصد دارد در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان یک بیمارستان احداث کند.

این خبر را عباس اسکندری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر جلال اباد در گفتگو با خبرنگار رادیو دری اعلام کرد و افزود،باشندگان در شرق افغانستان با مشکلات جدی ناشی از بیماری های مختلفی روبرو هستند که با توجه به این موضوع و درخواست مقامات محلی ولایت ننگرهار ایران یک بیمارستان با هدف ارائه خدمات درمانی و بهداشتی با کمک پزشکان ایرانی و افغان ایجاد خواهد کرد.

وی گفت این مرکز درمانی موقتاً در بخش عمومی فعالیت خواهد کرد و به مرور زمان در سایر بخشهای تخصصی نیز گسترش خواهد یافت.

عباسی گفت این مرکز درمانی به صورت غیرانتفاعی اداره میشود و به صورت خیریه عمل خواهد کرد که پرداخت هزینه ها از سوی باشندگان بسیار ناچیز شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر جلال آباد افزود، در کنار ایجاد مرکز درمانی، تسهیلات لازم درمانی را نیز برای باشندگان منطقه فراهم خواهد کرد و البته این کنسولگری زمینه اعزام بیماران این منطقه را برای درمان در بیمارستانهای ایران را نیز ایجاد کرده است.

به گفته موصوف در سال روان برای بیش از 8 هزار نفر باشندگان این ولایت شرقی افغانستان، ویزای سفر به ایران داده شده است و در سال آینده این رقم افزایش خواهد یافت.

کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حالی از ایجاد بیمارستان در ولایت ننگرهار سخن میگوید که به دلیل تیره شدن روابط پاکستان با افغانستان و بسته شدن مرز دو کشور، باشندگان این منطقه برای سفر به پاکستان با هدف درمان به مشکلات جدی روبرو شده اند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان عاصف شنیوری از جلال اباد موجود است.