درخواست شورای ولایت هرات از دولت برای توجه بیشتر به نیروهای مسلح افغانستان
(last modified Wed, 01 Mar 2017 07:59:02 GMT )
حوت 11, 1395 12:29 Asia/Kabul

نمایندگان مردم در شورای ولایتی هرات از مسئولان دولتی و نظامی افغانستان خواسته‌اند تا به فرزندان وخانواده‌های نیروهای مسلح افغانستان توجه بیش‌تری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، نمایندگان مردم در شورای ولایتی هرات،  افسران و سربازان ارتش، پلیس و امنیت ملی را مدافعان مردم و سرزمین افغانستان دانسته و تاکید کردند، حراست از کشور وظیفه و رسالت مقدسی است که بر دوش نیروهای مسلح افغانستان است و باید دولت و ملت قدر و منزلت آنان را ارج گذارند.

«عظیم کبرزانی» از وکلای مردم در شورای ولایتی هرات که در جمع هزاران تن از سربازان و افسران ارتش صحبت می‌کرد، با بیان اینکه مردم افغانستان قدرشناس زحمات نظامیان این کشور هستند، از رییس جمهور کشور به دلیل یاد بود از رشادت و پایمردی نیروهای مسلح در برابر گروه‌های تروریستی تمجید کرد.

کبرزانی با یادآوری از شهدای افغانستان گفت، خانواده‌های شهدا که به دلیل آزادی کشور و مقابله با تروریستان جان‌هایشان را فدا کردند هم اکنون در بدترین وضعیت ممکن به سر می‌برند.

وی پدیده‌ی تروریسم را منحصر در جغرافیای افغانستان ندانست و تاکید کرد، تروریسم بین‌المللی در نظر دارد تا نا امنی‌،  ترور و وحشت را در سراسر جهان بوجود آورد و کشورهای دنیا اگر می‌خواهند از شر آن خلاصی یابند باید به حمایت از نیروهای مسلح افغانستان در برابر گروه‌های تروریستی به این قائله خاتمه بخشند.

این نماینده‌ مردم در شورای ولایتی هرات به کشورهای مداخله‌جو در افغانستان هشدار داد نیروهای مسلح افغانستان هرگز به آنان اجازه نخواهند داد تا بیش از این کشور را بسوی بحران و ناامنی بکشانند.

 «حبیب‌الرحمن پدرام» دیگر نماینده مردم هرات در شورای ولایتی از حمایت و پشتیبانی آحاد مردم افغانستان از نیروهای مسلح کشور خبر داد و گفت، جهان بداند که سربازان شجاع افغانستان تنها نیستند و همه‌ مردم این سرزمین برای برچیده شدن بساط ناامنی و ترور در کنار فرزندانشان در جبهات نبرد هستند.

علمای دینی و رهبران مذهبی نیز سربازان افغانستان را مدافعان دین و اسلام دانسته گفته‌اند، از صدر اسلام تا کنون بودند و هستند کسانی‌ که بنا به دستور اسلام در برابر ظلم‌، تجاوز و بی‌رحمی ایستاده شدند و با اهدای خون‌های پاکشان از دستاوردهای کشور دفاع کردند.

در همین حال «اقبال‌علی قادری» معاون تعلیمات وزارت دفاع افغانستان ضمن بیان اینکه  گروه‌های تروریستی و افراد مسلح وابسته به طالبان در تلاش ایجاد حکومت موازی در کشور هستند، تاکید کرد، نظامیان افغانستان تمامی تلاش‌های این گروه‌هارا به یاس مبدل ساخته‌اند.

ژنرال «امان‌الله مبین» قوماندان پایگاه نظامی ظفر در غرب افغانستان نیز حمایت مردم از نیروهای مسلح را در به ثمر رسیدن تلاش‌های آنان برا صلح و امنیت موثر دانست و تاکید کرد، همه‌ی جوانان مسئولیت دارند تا با پیوستن به صفوف نیروهای مسلح از کشور و ملتشان دفاع کنند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که برخی از خانواده‌های سربازان و افسران قوای مسلح افغانستان در شرایط بد اقتصادی به سر می‌برند و فرزندان بسیاری از آنان به همین دلیل حتی نمی‌توانند به مکتب بروند و باسواد شوند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.