حوت 23, 1395 12:49 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه افغانستان بار دیگر کاردار سفارت پاکستان در کابل را احضار کرد

وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های این کشور کاردار سفارت پاکستان در کابل به این وزارتخانه احضار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس،وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اظهارداشت که با احضار کاردار سفارت پاکستان در کابل، دلایل نگرانی دولت افغانستان در مکتوب رسمی به وی داده است.

«موسی عارفی» رئیس امور سیاسی وزارت خارجه افغانستان در دیدار با کاردار سفارت پاکستان در کابل ضمن انتقاد از برخورد این کشور با پناهجویان افغان، اعتراض مکتوب افغانستان را به مقام پاکستانی داده است.

بر اساس این بیانیه، حملات موشکی پاکستان به شرق افغانستان بویژه در شهرستان‌ «خاص» و «سرکانو» در ولایت کنر، همچنین نقض حریم هوایی و ایجاد تاسیسات نظامی از مهمترین نگرانی‌های دولت کابل بوده است.

وزارت خارجه افغانستان پیش از این نیز مقام‌های سفارت پاکستان در کابل را چهار بار احضار کرده بودند.

دولت افغانستان هفته گذشته با ارائه شکایت‌ رسمی به سازمان ملل نسبت به حملات موشکی ارتش پاکستان به مناطق مرزی این کشور اعلام کرد که ارتش پاکستان شهرستان‌های «لعل‌پوری»، «گوشته»، «سرکانو» و «خاص» در ولایت‌های کنر و ننگرهار را دست‌کم هدف 1266 حمله موشکی از ماه ژانویه تا کنون قرار داده است.

در  شکایت رسمی افغانستان آمده بود که تخطی‌اسلام‌آباد و حملات موشکی ارتش این کشور به علاوه تلفات جانی و خسارات گسترده‌ مالی، سبب آواره شدن صدها خانوده افغان شده است.

کلیدواژه