حوت 28, 1395 08:54 Asia/Kabul
  • تاکید روسیه و افغانستان بر توسعه مناسبات دو جانبه

 مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان دردیدار با  وزیر امورخارجه  روسیه  برتوسعه همکاری های  دو جانبه تاکید کرد .

به گزارش ایرنا ، حنیف اتمر در این دیدار که روز جمعه در پایتخت روسیه  انجام گرفت  گفت مسکو و کابل  منافع مشترک مهمی دارند و این کشور  می تواند  در مبارزه با تروریسم ، قاچاق مواد مخدر، تامین امنیت و برقراری صلح و ثبات  در افغانستان نقش مهمی ایفا کند  . 

وزیرامور خارجه روسیه نیز در این دیدارگفت مسکو به مذاکره با کابل  در باره حل بحران و روند مذاکرات صلح  در اافغانستان با گروههای مخالف از جمله طالبان اهمیت فراوان قائل است .

لاوروف تاکید کرد روسیه  در ماههای اخیر گام هایی را با مشارکت برخی کشورها در تلاش برای تامین امنیت  در افغانستان برداشته  و امیدواراست  اراده جامعه جهانی برای این منظور تحقق یابد.

این مقام بلند پایه  روسیه همچنین  آمادگی  کشورش  را برای توسعه همکاری با افغانستان در عرصه های اقتصادی، بازرگانی  و کمک به افزایش توانمندی ارتش این کشوراعلام کرد . 

 مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان روز چمعه وارد روسیه شد .

این اظهارات  لاوروف  در حالیست که پیش ازاین  گزارش‌های منتشر شده بود که روسیه با حمایت از طالبان ،  تجهیزات و خودروهای نظامی این گروه  را در خاک تاجیکستان ترمیم  و  زخمی های طالبان  در جنگ  با نیروهای دولتی افغانستان  را نیز  درمان می کند .

 

کلیدواژه