برکناری رئیس دایره کشف و استخبارات وزارت دفاع ملی و 10 مسوول امنیتی افغانستان
(last modified 1396-01-15T04:21:35+00:00 )
حمل 15, 1396 08:51 Asia/Kabul

با دستور رئیس جمهور افغانستان و در پی تحقیقات در مورد حادثه تروریستی شفاخانه 400 بستر کابل،عبدالمنان فراهی رئیس دایره کشف و استخبارات وزارت دفاع ملی این کشور به همراه 10 مسوول امنیتی دیگر از کار برکنار شده و به دادستانی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،به دنبال حمله مهاجمان بر شفاخانه ۴۰۰ بستر در شهرکابل  که۵۰ تن به شمول غیرنظامیان کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند؛ اکنون وزارت دفاع ملی افغانستان به حکم محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در ارتباط به این حمله تروریستی ، وظیفه رییس کشف و استخبارات این وزارت را به حالت تعلیق در آورد و این وزارت بیش از ۱۰ مسوول امنیتی را از وظایف شان برکنار و به سارنوالی معرفی کرده است.

این وزارت با نشر اعلامیه ای گفته است که وظیفه تورن جنرال عبدالمنان فراهی به نسبت ضعف وظیفه‌ ای و براساس حکم شماره ۱۹۷ به حالت تعلیق در آمده و بجایش جنرال دین محمد در این پست معرفی شده است.

بر بنیاد اعلامیه؛ این وزارت بیش از ده منسوب امنیتی را به نسبت غفلت وظیفه ای در پیوند به وقوع حمله تروریستی به شفاخانه ۴۰۰ بستر از وظایف شان برکنار و به دادستانی معرفی کرده است.

وزارت دفاع از کسانی که سبک‌ دوش و به دادستانی کل معرفی شده‌اند، بنام‌های جنرال عبدالکبار راسخ فرمانده حمایه طبی، دگرمن حکیم گل نوکریوال اوپراتیفی فرماندهی صحی، دگرمن صلاح‌الدین سرپرست ریاست ارکان فرماندهی صحی، دگروال میراحمد مدیر ضد استخبارات فرماندهی صحی، دگرمن محمدظفر مدیر ضد استخبارات فرماندهی اکادمی، تورن نوید فرمانده تولی محافظ فرماندهی حمایه طبی، بریدمن جاوید امر نوکریوال روز وقوع حادثه، تورن محمد طاهر فرمانده بلوک تولی محافظ و دوم برید من علی‌احمد معاون نوکریوال یاد کرده است.

گفتنی است پیش از این نیز وزیر دفاع ملی در جلسه استیضاح خود در پارلمان گفته بود که این وزارت مسوولان امنیتی و کشفی را که در حمله تروریستی بر شفاخانه ۴۰۰بستر غفلت وظیفه‌ای داشته اند به دادستانی معرفی می‌کند و به زودی در پایان بررسی‌ها گزارشی را در این مورد به نشر می‌رساند.

جزئیات ادین خبر در گزارش همکارمان نوروزی موجود است