حمل 28, 1396 12:14 Asia/Kabul
  • ضرورت گسترش فعالیت های فرهنگی ایران و افغانستان

سفیر تهران در کابل با اشاره به استقبال گسترده مردم و مسئولان افغانستان از نمایشگاه کتاب ایران، بر ضرورت گسترش فعالیت های فرهنگی برای تعمیق روابط دو کشور تاکید کرد.

نمایشگاه بزرگ کتاب ایران با حضور «عبدالله عبدالله» رئیس شورای اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان از چهارشنبه گذشته در کابل آغاز به کار کرده است.

به گزارش ایرنا؛ «محمدرضا بهرامی» سفیر تهران در کابل روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بزرگ علمی، فرهنگی و کتاب ایران در کابل، گفت: با توجه به وجوه مشترک فرهنگی بین ایران و افغانستان، برگزاری نمایشگاه کتاب ایران در کابل، نماد روشنی از ضرورت تعامل در بخش های مختلف فرهنگی دو کشور را نشان می دهد.

بهرامی افزود: گنجاندن فعالیت های جانبی در نمایشگاه کتاب در بخش های مختلف فرهنگی از جمله اجرای نمایشنامه برای کودکان و نوجوانان، برگزاری جشنواره شعر و اجرای گروه موسیقی سنتی ایرانی، توانست ارتباط بین بخش های مختلف فرهنگی دو کشور را بیش از گذشته فراهم کند.

سفیر تهران در کابل، حضور مقام های بلندپایه افغانستان در نمایشگاه کتاب ایران را نشان از اهمیت قائل شدن آنان به این نمایشگاه دانست و تاکید کرد: اگر بتوان این نمایشگاه ها را با حضور کشورهای دیگری که وجوه فرهنگی و زبانی مشترک فارسی دارند، برگزار کرد، ملت ها بسیار به همدیگر نزدیک خواهند شد.

 

کلیدواژه