حمل 29, 1396 18:48 Asia/Kabul

سفیر افغانستان در ایران در مصاحبه با خبرنگار رادیو دری از آغاز طرح توزیع پاسپورتهای الکترونیکی یا ماشینخوان همزمان در کابل در سایر سفارتهای این کشور به ویژه در تهران در آینده نزدیک خبر داد.

 نصیر احمد نور اولویت صدور تذکره های الکترونیکی در ایران را ، دانشجویان افغان اعلام کرد. 
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره شرایط  مهاجران افغانستانی که فاقد تذکره (شناسنامه) بوده و نیازمند پاسپورت هستند تصریح کرد، موضوع تذکره موضوعی قانونی است و دولت افغانستان پاسپورت را بر اساس تذکره صادر میکند ولی علی حال سفارت افغانستان در ایران مشکلات موجود برای مهاجان افغان در ایران را که فاقد تذکره بوده و نیازمند پاسپورت هستند به دولت کابل انعکاس داده و این سفارت مکررا موضوع را پیگیری کرده است که دولت کابل نیز قول مساعد داده است تا راه حل ساده ایی برای این موضوع بیابد.
وی با بیان اینکه داشتن تذکره نه تنها برای پاسپورت بلکه برای انجام بسیاری از امور مربوط به مهاجرین الزامی است،تاکید کرد، مهاجرانی که نمیتوانند برای اخذ تذکره در افغانستان حضور یابند به صورت غیابی و با ارائه مدارکی که در اختیار دارند و همچنین پر کردن فرمهای مخصوص، درخواست تذکره دهند.
جزئیات نحوه اقدام مهاجرین برای دریافت تذکره رسمی از دولت افغانستان به صورت غیابی در مصاحبه همکارمان حسین زاده با سفیر افغانستان در ایران موجود است.