آغاز درگیری های شدید نیروهای دولتی و طالبان در غرب افغانستان
(last modified 1396-02-03T12:51:27+00:00 )
ثور 03, 1396 17:21 Asia/Kabul

مناطق مختلفی از ولایت فراه در غرب افغانستان پس از آرامش نسبی 20 روزه‌ای مجددا صحنه‌ی نبردهای خونینی بین نیروهای دولتی و گروه طالبان شده‌ است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در نتیجه زدوخورد مسلحانه طالبان و پلیس در فراه، در هفته گذشته 6 عضو گروه طالبان کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

طالبان به شکل گروهی بر یک پوسته امنیتی در منطقه «شمال‌گاه» این ولایت حمله کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شد یک فرمانده مشهور طالبان به‌نام "ملا ناصر" نیز در این نبرد کشته شد.
در این درگیری یک سرباز پلیس جان باخت و یک تن دیگر زخمی شده است.
بر اساس یک خبر دیگر «گل‌بهار مجاهد»، امر امنیت فرماندهی پلیس فراه گفته‌است: نیروهای پولیس و ارتش در ولسوالی بالابلوک عملیاتی را برای آزادسازی پاسگاه‌های امنیتی که به دست طالبان افتاده راه‌اندازی کردند و در برخی از مناطق با طالبان درگیر شدند.
«شیوان»، «گنج‌آباد» و چند نقطه دیگر از این ولایت صحنه درگیری است و به گفته مجاهد، تا کنون 6 تن از افراد طالبان کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.
در همین حال از ولایت فراه خبر می‌رسد در پی انفجار یک مین، 3 تن از نیروهای اردوی ملی این ولایت جان باخته و 3 تن دیگر از این نیروها مجروح شدند.

«شاه محمود نعیمی»، عضو شورای ولایتی فراه گفت: این نیروها کاروان خودروهای هیات مبارزه با فساد اداری را در مسیر گمرک مرزی این ولایت همراهی می‌کردند که موتر حامل آنان با مین کنار جاده برخورد کرد.

مسئولان محلی در این ولایت غربی افغانستان نیز ضمن تایید افزایش ناامنی‌ها گفته‌اند: فصل جنگی طالبان با گرم شدن هوا و فرارسیدن  این نیروها آخرین تلاش‌هایشان را به دلیل بر هم زدن امنیت در این ولایت آغاز کرده‌اند.

«ناصر مهری» سخنگوی والی فراه به رادیودری گفت: طالبان به دلیل پراکندگی در صفوف آنان توان مقابله در نبردها را ندارند و به همین خاطر در دسته‌های کوچکی اقدام به تیراندازی بسوی مراکز امنیتی می‌کنند.

مهری، از تدابیر ویژه امنیتی در ولایت فراه خبر داد و گفت: دولت افغانستان از نبردهای سال گذشته در این منطقه درس گرفته و اینک نیروهای امنیتی  بیشتر از گذشته تجهیز شده و در برابر حملات احتمالی طالبان ایستاده خواهند شد.

وی با بیان اینکه دیگر مناطقی از ولایت فراه به تصرف طالبان در نخواهد آمد افزود: کمربندهای امنیتی در اطراف شهر فراه افراز شده و عملیات‌های متعددی نیز به دلیل پاکسازی مناطق از حضور طالبان در این ولایت اجرایی خواهد شد.

ولایت فراه در غرب افغانستان در سال گذشته شاهد بیشترین واقعات ناامنی‌، حملات مسلحانه طالبان، ترور و سقوط پاسگاه‌های امنیتی به دست نیروهای مخالف مسلح دولت بوده‌ است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.