ثور 05, 1396 09:10 Asia/Kabul

وزیر دفاع امریکا در نشست خبری مدعی شد حمله اخیر امریکا در ولایت شرقی ننگرهار افغانستان با " بمب مادر " پیامی به داعش و برخی از کشورها بوده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،جیمز متیس وزیر  دفاع امریکا که همزمان با استعفای وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش افغانستان ، در سفری از پیش اعلام نشده وارد کابل شده است ، به دیدار مقام های ارشد دولت وحدت ملی افغانستان و مقام های نظامی امریکایی و ناتو مستقر در افغانستان رفت .

این مقام نظامی امریکا پس از دیدار و گفتگو با مقام های بلند پایه ی دولت وحدت ملی افغانستان و جنرال جان نیکلسون فرمانده نظامیان خارجی مستقر در افغانستان در نشستی خبری حضور یافت و پیرامون اهداف سفرش به کابل و سیاست واشنگتن در برابر افغانستان سخن گفت .

وی در بخشی از سخنانش مدعی شد که پیکار امریکا علیه داعش ادامه دارد و به گفته ی متیس ، واشنگتن در کنار نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود .

افزون بر این ، وزیر د فاع امریکا در این نشست خبری تصریح کرد که حمله ی اخیر امریکا در ولایت شرقی ننگرهار افغانستان با استفاده از بم موسوم به " بمب مادر " پیامی به داعش و برخی از کشورها بود  که به گفته ی متیس این پیام گویای این است که واشنگن درکنار افغانستان باقی خواهد ماند .

در همین حال ، این جنرال امریکایی که به عنوان  دومین  مقام دولت ترامپ به کابل سفر می کند خاطر نشان ساخت که هدف از سفرش بررسی فعالیت گروه داعش در افغانستان می‌باشد و با یک تیم متخصص نظامی آمده است افزون بر این که وی  گفتگوهایش را با رییس جمهورغنی و اعضای کابینه حکومت وحدت ملی ادامه خواهد داد .

وزیر دفاع امریکا در این نشست خبری با تاکید به این که  سال ۲۰۱۷  یک سال پرچالش است مدعی شد که واشنگتن در کنار افغانستان  باقی خواهد ماند.

وی از طالبان نیز خواست که دست از جنگ برداشته به روند گفتگوهای صلح بپیوندند.

وزیردفاع آمریکا در خصوص موضع‌گیری روسیه در قبال افغانستان خواهان عملکرد روسیه بر مبنای قوانینی بین المللی شد و از مسکو خواست تا ضمن حمایت از تامین صلح در افغانستان  به طالبان مشروعیت ندهد.

لازم به ذکر است این که در این نشست خبری جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو وزیر دفاع امریکا را همراهی می کرد .

وی نیز در سخنانی از ادامه ی آن چه که وی پیکار علیه داعش خواند یاد کرد .

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان عالمی موجود است.