ثور 06, 1396 16:57 Asia/Kabul
  • نتایج تحقیق حمله به قول اردوی 209 شاهین اعلام شد

وزارت دفاع افغانستان نتایج تحقیق در مورد حمله به قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولایت بلخ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،در اعلامیه نشر شده از قول سخنگوی وزارت دفاع گفته شده‌است که در این رویداد ۱۳۵ تن کشته و ۶۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلامیه ای که از سوی وزارت دفاع ملی افغانستان به نشر رسیده قربانیان این رویداد شامل سربازان؛بریدملان و افسران هستند.

اعلامیه می افزاید سربازانی که در حمله قول اردوی ۲۰۹ شاهین کشته وزخمی شده‌اند، از ۱۹ ولایت کشور می‌باشند.

در اعلامیه آمده است: بدخشان۳۴ نفرکشته و ۱۲ زخمی، بغلان ۲۷ کشته و۸ زخمی، بلخ ۹ کشته و۷ زخمی، پروان ۴ نفر کشته، پکتیا ۲ نفر کشته، تخار ۱۷ کشته و۱۰زخمی، جوزجان ۹ کشته و ۴ زخمی، سرپل ۶ کشته و۳ زخمی، سمنگان ۳ کشته، غور ۲ کشته، فاریاب ۲ کشته و۱ زخمی، کابل۲ کشته، کاپیسا ۵ کشته و ۲ زخمی، قندوز ۹کشته و ۸ زخمی، لغمان ۱ کشته، ننگرهار ۲ کشته و ۱ زخمی، خوست ۱ زخمی، کنر ۱ زخمی و پنجشیر ۱ نفرکشته شده‌اند.

منبع می افزاید در مجموع ۱۰ افسر ۲۶ بریدمل ۹۴ سرباز ۴ملکی و ۱ ورثه قربانیان جان خود را از دست داده و ۲ افسر ۱۵ بریدمل و نیز ۴۷ سرباز زخمی شده اند.

وزارت دفاع پس ازگذشت شش روز هرچند تعداد کشته شده های رویداد خونین قول اردوی ۲۰۹ شاهین را ۱۳۵ تن اعلام کرده اما گزارش‌هایی که توسط رسانه‌ها منتشر شده، می‌رساند که نزدیک به ۲۰۰ نفر در این حمله کشته شده‌اند.

در روز جمعه ۱ ماه ثور هنگام نماز جمعه ۱۰ نفز از مهاجمان گروه تروریستی طالبان با استفاده از رنجرهای اردوی ملی و لباس نظامی بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین حمله کردند.

کلیدواژه