ثور 08, 1396 15:42 Asia/Kabul
  • وزارت دفاع افغانستان: عملیات منصوری طالبان نتیجه‌ای نخواهد داشت

وزارت دفاع ملی افغانستان در واکنش به اعلامیه‌ طالبان که در آن از آغاز عملیات بهاری به نام (منصوری) خبر داده‌اند، می‌گوید که این عملیات جز تخریبات بیشتر و تلفات مردم نتیجه‌ نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، طالبان امروز با نشر اعلامیه‌ای از آغاز عملیات جدید بهاری به نام «منصوری» که از نام رهبر پیشین این گروه گرفته شده است، خبر داده‌اند و می‌گویند که این گروه تاکتیک‌های متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته به کار خواهد برد، اما دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع این اعلامیه را تبلیغات بیش نمی‌داند.

در اعلامیه وزارت دفاع آمده است: تبلیغات واهی عناصر تروریستی مانند گذشته فقط تخربیات بیشتر و تلفات مردم بی بضاعت افغانستان را در بر خواهند داشت.

دولت وزیری گفت که نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود، همه نقشه‌های دهشت‌افکنی تحت واژه «منصوری» را خنثی خواهند کرد.

در ضمن، این وزارت در یک اعلامیه‌ جداگانه اعلام کرده است که نیروهای امنیتی افغانستان در طول ۲۴ ساعت گذشته در جریان عملیات در شماری از ولایت‌های کشور، ۸۴ مخالف مسلح به ۴۵ داعشی را کشته‌اند.

این عملیات در بخش‌هایی از ولایات ننگرهار «کاپیسا»، «لغمان»، «پکتیا»، «لوگر»، «قندهار»، «ارزگان»، «زابل»، «هرات»، «بادغیس»، «بلخ»، «قندوز»، «سرپل»، «بغلان»، «بدخشان»، «تخار»، «کابل» و «هلمند» به حمایت نیروهای توپخانه و هوایی راه اندازی شده است.

کلیدواژه