ثور 12, 1396 11:21 Asia/Kabul
  • آزادی زندانیان حزب اسلامی افغانستان

شماری از زندانیان حزب اسلامی افغانستان از زندان رها شدند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، فرمان آزادی شماری از زندانیان حزب اسلامی را روز گذشته رییس جمهور اشرف غنی امضا کرد واین افراد از زندان ها آزاد شدند. 

حمید عزیزی یک تن از سخنگویان این حزب می گوید به اساس توافق نامه با حکومت افغانستان باقی زندانیان این حزب که تعداد آن ها به بیش از 2500 تن می رسد نیز باید هرچه زودتر آزاد شوند. عزیزی گفت: پس از انتظار طولانی 68 تن زندانیان حزب اسلامی از زندان های مرکز و ولایات افغانستان آزاد می شوند. به گفته عزیزی در میان این 68 تن مجاهدین وشماری از فرمانده های این حزب در سطوح مختلف شامل هستند. به گفته این سخنگوی حزب 2552 تن از اعضای حزب اسلامی در زندان های دولت به سر می برند. وی ابراز امید واری کرد که دولت افغانستان به تعهد خود ثابت مانده سایر زندانی های حزب را از بند آزاد کند.

توافق نامه صلح بین حزب اسلامی وحکومت افغانستان حدود 7 ماه قبل امضا شد و در هفته روان حکمتیار رهبر این حزب ظاهر گردیده و در جمع مردم در ولایات لغمان وننگرهارسخنرانی نموده، موقف این حزب را در قضایای جاری افغانستان اعلام کرد. وی از سوی سرور دانش معاون دوم رییس جمهور که به استقبالش به ننگرهار آمده بود، دعوت به کابل داده شد. برخی تاخیر ورود حکمتیار به کابل را منوط به آزادی زندانیان این حزب در زندان های دولت می خوانند که به تازه گی فرملن رهایی شمار از آن ها از طرف رییس جمهور افغانستان امضا شد.

کلیدواژه