ثور 15, 1396 12:04 Asia/Kabul
  • دخالت پاکستان در حمله به پایگاه ارتش افغانستان در مزارشریف

دبیر کل حزب مردم در ایالت بلوچستان پاکستان از گسترش حملات مخالفان در افغانستان و وخامت اوضاع امنیتی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

بسم الله خان کاکر در مصاحبه با رادیو پشتوبرون مرزی گفت، اسنادی که از حملات  به مراکز مهم  نظامی- سیاسی در افغانستان  بدست آمده نشان می دهد  عوامل این حملات  و برنامه آن در پاکستان طراحی شده است.

وی افزود، انتظار دوستی از پاکستان  دیگر برای افغانستان مقدور نیست و رسانه ها و ملت افغانستان از دولت خود می خواهند که با پاکستان قاطعانه برخورد کند.

دبیر کل حزب مردم در ایالت بلوچستان پاکستان ،  دولت اسلام اباد را عامل حمله دلخراش به پایگاه ارتش افغانستان در نزدیکی مزار شریف استان بلخ دانست و گفت پاکستان قصد داشت تا از این طریق به کابل فشار وارد کند تا خط دیورند را برسمیت بشناسد در غیر این صورت  موانع مرزی ایجاد می کند .

بسم الله خان کاکرهمچنین به نفوذ امریکا و روسیه درافغانستان اشاره و تصریح کرد، واشنگتن و مسکو قصد دارند افغانستان را به میدان جنگ قدرتهای جهانی تبدیل کنند.  

وی گفت، در حال حاضر درافغانستان منابع  طبیعی دست نخورده وجود دارد و امریکا آنرا تحت سلطه خود در آورده و نمی خواهد  روسیه بر آن تسلط پیدا کند.

 

کلیدواژه