تناقض در اظهارات مقامات افغان و پاکستانی در باره سفر اشرف غنی به اسلام آباد 
(last modified Tue, 09 May 2017 05:21:35 GMT )
ثور 19, 1396 09:51 Asia/Kabul
  •  تناقض در اظهارات مقامات افغان و پاکستانی در باره سفر اشرف غنی به اسلام آباد 

رئیس مجلس پاکستان درباره رد دعوت کشورش از سوی رئیس‌جمهور افغانستان برای دیدار از اسلام آباد گفت، اشرف غنی به وی اطمینان داده بعد از دیدار صدراعظم پاکستان از کابل، به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش تسنیم، «سردار ایاز صادق» که اخیرا سرپرستی هیئت پارلمانی پاکستان در سفر به افغانستان را به عهده داشت در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد، «اشرف غنی» دعوت رسمی پاکستان  برای سفر به اسلام‌آباد را رد نکرده و فقط آن را به بعد از سفر «نواز شریف» صدراعظم پاکستان به کابل موکول کرده است.

رئیس پارلمان پاکستان افزود، رئیس جمهور افغانستان  تمایل به بهبود روابط بین دو کشور وخواهان  برقراری صلح و تامین امنیت در کشورش را  دارد.

این در حالی است معاون سخنگوی اشرف غنی هفته گذشته اعلام کرد، بعد از دیدار «اشرف غنی» و «نوید مختار» رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان، غنی،  دعوت مختار برای سفر به پاکستان را رد کرد و گفت، تا زمانی که اسلام‌آباد عاملان حملات تروریستی در افغانستان را تحویل ندهد به پاکستان سفر نمی‌کند.

پیش ازاین اعلام شده بود که «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی  به زودی به اسلام‌آباد سفر می‌کنند.

 

کلیدواژه