کشته شدن 60 هراس افگن در مناطق مختلف افغانستان
(last modified 1396-02-21T04:54:47+00:00 )
ثور 21, 1396 09:24 Asia/Kabul
  • کشته شدن 60 هراس افگن در مناطق مختلف افغانستان

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که در نتیجه عملیات‌های مختلف نیروهای دفاعی و امنیتی کشور نزدیک به ۶۰ هراس‌افگن کشته شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، وزارت دفاع ملی افغانستان با پخش خبرنامه ای گفته است که در جمع هراس‌ افگنان کشته ‌شده‌، دو تن از فرماندهان محلی گروۀ طالبان به‌ نام‌های رحمت ‌الله و ملا حزب ‌الله نیز شامل میباشند.

بر بنیاد خبرنامه فرماندهان گروۀ طالبان در ولایت‌های هرات و فاریاب کشته‌ شده‌ اند و نیز در جریان این عملیات ‌ها،۳۵ تن از دهشت ‌افگنان زخمی و یک نفر دیگر شان دست ‌گیر شده ‌است.

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که در عملیات‌های مختلف نیروهای دفاعی و امنیتی کشور که برای سرکوب تروریستان در ولایت‌های مختلف صورت گرفته‌ بود، ۸ تن از اعضای گروۀ داعش نیز کشته شده‌ اند.

خبرنامه می افزاید که تروریستان زیاد ترین تلفات را در ولایت هرات، فاریاب، ننگرهار، سرپل و قندوز از سوی نیروهای امنیتی متقبل شده ‌اند.

وزارت دفاع ملی همچنان گفته است که در جریان عملیات‌های نیروهای دفاعی که به حمایت نیروهای توپ‌ چی و هوایی صورت گرفته، یک مقدار سلاح و مهمات نیز به دست این نیروها افتاده‌ اند.

از سوی دیگر ولسوال نام نهاد طالبان در ولایت ننگرهار با دو تن از هم‌ کارش در درگیری با یک فرد ملکی کشته شد.

قول اردو۲۰۱ سیلاب با نشر خبرنامه‌ ای، می‌گوید در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار بین گروه طالبان و یک فرد ملکی درگیری صورت گرفت که در نتیجۀ آن ولسوال نام نهاد طالبان کشته شده‌است.

در همین حال در خبرنامه‌  همچنان آمده‌است که در جریان عملیات نیرو‌های دفاعی و امنیتی  در ولسوالی خوگیانی، ۲۷۵ جریب زمین نیز از کشت کوکنار پاک‌ سازی گردیده‌است.  

 

کلیدواژه