ثور 21, 1396 10:32 Asia/Kabul
  • انتقاد شدید نماینده پارلمان افغان از اظهارات اشرف غنی درباره فساد اداری

یک عضو مجلس افغانستان در واکنش به ا ظهارات رئیس جمهور گفت اشرف غنی با یاد کردن از وزارت کشور به عنوان قلب فساد ، اوج تعصبات قومی خود را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم -  فوزیه کوفی، نماینده بدخشان درمجلس افغانستان   گفت: اشرف غنی  در اظهارات خود درباره فساد اداری، نباید از چند وزارت خاص، نام می‌بُرد درحالی که فساد اداری در قوه قضائیه و وزارت دارایی به طور گسترده‌ای وجود دارد.

رئیس‌جمهور افغانستان در سومین کنفرانس رسیدگی به مبارزه با فساد اداری که توسط دولت افغانستان و نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل برگزار شد، وزارت کشور را قلب فساد اداری اعلام کرده بود.

اظهارات اشرف غنی واکنش‌های گسترده‌ و محکومیت مجلس سنای افغانستان را در پی داشت.

«زهیر سعادت» نماینده افغان در مجلس نیز  گفت اظهارات اشرف غنی ناشی از تعصبات قومی وی بوده است.

این نماینده مجلس  افزود  کارمندان ریاست جمهوری همه از یک قوم خاص هستند و کسی بدون ارتباط با این مرجع در هیچ یک از سمت‌های مهم دولتی منصوب نمی‌شود.

 «فضل هادی مسلم‌یار» رئیس مجلس سنای افغانستان نیز تاکید کرده بود که مبارزه با فساد باید از ارگ ریاست جمهوی  آغاز شود و بعد به سایرمراکز اداری و وزارتخانه‌ها برسد.

به اذعان "اداره بازرسی روند بازسازی افغانستان" ، شرکت های خارجی مسئول در امور بازسازی این کشور  در گسترش فساد اداری و مالی افغانستان  نقش مهمی دارند .

 

 

کلیدواژه