ثور 27, 1396 09:46 Asia/Kabul
  • فساد اداری معضلی برای افغانستان

دادستان کل افغانستان، فساد اداری را معضلی مهم برای این کشور خواند .

به گزارش خبرگزاری (آوا)، محمد فرید حمیدی دادستان کل افغانستان در نشست خبری در کابل گفت: در یک سال گذشته بیش از نهصد نفر متهم به فساد اداری شد ه اند که پروند ه نیمی از آنها نهایی شده و بقیه نیز در حال رسیدگی است .

وی افزود: تاکنون حدود بیست میلیارد افغانی از عاملان فساد دریافت و به خزانه دولت واریز شده و اموال بسیاری نیز از آنها شناسایی شده است.

فرید حمیدی تاکید کرد: مبارزه با فساد کار دشواری است و مبارزه با این پدیده تنها از سوی دستگاه قضایی امکان پذیر نیست و باید تمام ارگانها  نیز در این زمینه با دولت افغانستان همکاری کنند .

پیش از این هم اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، وزارت کشور را قلب فساد اداری اعلام کرده بود که بقای این کشور را تهدید می کند. 

«فضل هادی مسلم یار»  رئیس مجلس سنای افغانستان نیز در واکنش به اظهارات اشرف غنی درباره فساد اداری در این کشور گفت: مبارزه با فساد نخست باید از ارگ ریاست جمهوری آغاز شود.

«سید حسین فخری»  رئیس اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان پیش ازاین اعلام کرده بود بجز افغان‌ها، خارجی‌ها نیز در این کشور آلوده به فساد اداری هستند و باید مورد بازجویی قرار گیرند.

 

کلیدواژه