جوزا 04, 1396 11:47 Asia/Kabul

والی قندهار گفت چابهار برای افغانستان و ایران اهمیت خاصی داشته و بر روابط سیاسی دو کشور تاثیر مثبت دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، والی جدید قندهار در جنوب افغانستان در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این ولایت اعلام کرد که بندر چاه بهار برای افغانستان و ایران اهمیت ویژه دارد و در بهبود روابط سیاسی این دو کشور تاثیر  مثبت دارد.

 در دیدار ژنرال زلمی ویسا  و سعید قادری بر بهبود روابط دو کشور تاکید شد .

قادری در این دیدار ضمن تبریک به آقای ویسا برای انتصاب وی به سمت والی قندهار و آرزوی موفقیت در مسوولیت جدیدش ، گزارشی از خدمات کنسولی،سرکنسولگری از جمله ایجاد تسهیلات لازم برای مردم وتجار این حوزه به والی جدید قندهارارائه کرد.

 قادری افزود، در حال حاضر در بندر چاه بهار حدود ۱۳۷ شرکت تجاری فعال هستند و تجار افغان هم علاقه زیادی برای سرمایه گذاری در این بندرمهم دارند.

 ژنرال ویسا والی قندهار نیز در این دیدار ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل ایجاد تسهیلات در صدور روادید برای شهروندان قندهار بر ضرورت توسعه همکاری های جنوب افغانستان با بنادر ایران تاکید و خواهان ایجاد زمینه لازم برای دسترسی اتباع افغانستان به تسهیلات ترانزیتی ایران شد.

وی  ایران و افغانستان را دو دوست دیرینه با داشتن روابط دینی ، فرهنگی و همسایگی خواند و خواهان بهبود و حفظ روابط همیشگی دوستانه میان این دو کشور شد 

ژنرال زلمی ویسا به تازگی از سوی دولت کابل به حیث والی جدید قندهار تعین شده است.

او قبلا در ارتش ملی افغانستان از فرماندهان مهم نظامی بوده است و همایون عزیزی والی سابق  قندهار که در حادثه تروریستی همراه با دیپلماتهای اماراتی شدید زخمی شده بود  به حیث سفیر افغانستان در یکی از کشورهای غربی تعین شده است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان عزیز زاهد از قندهار موجود است.