افتتاح یک مرکز صحی در مزارشریف افغانستان
(last modified Thu, 25 May 2017 12:49:28 GMT )
جوزا 04, 1396 17:19 Asia/Kabul

به منظور ارایه کمکهای درمانی به افراد وخانواده های نیازمند یک مرکز صحی غیر انتفاعی دریکی از مناطق محروم شهرمزارشریف افتتاح وبه بهره برداری رسید.

این مرکز درمانی که با هزینه شخصی تعدادی از افراد خیر درمنطقه یولمرب شهرمزارشریف ایجاد شده است، به گفته مسولان مربوطه تلاش دارد خدمات صحی ودرمانی را بصورت رایگان ویا با هزینه های بسیار ناچیز به نیازمندان ارایه دهد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این مرکز صحی امروز و با حضور رییس صحت عامه ولایت بلخ ومحاسن سفیدان واهالی محل افتتاح وبه بهره برداری سپرده شد.

سید محسن حسینی مسول این مرکز صحی درمصاحبه با خبرنگاران در رابطه به این اقدام خیرین گفت: این مرکز غیر انتفاعی بوده وبه منظور ارایه خدمات صحی برای شهروندان مستضعف وآنانی که توانایی مالی ندارند، ایجاد گردیده است.

وی هرچند که دررابطه به هزینه این مرکز درمانی چیزی نگفت، اما تاکید کرد که تمامی امکانات لازم برای این کلینیک درنظرگرفته وتهیه شده است.

درهمین حال داکتر میرویس ربیع رئیس صحت عامه ولایت بلخ نیز که در مراسم گشایش این مرکز صحی شرکت نموده بود، موجودیت چنین مراکز درمانی درمناطق محروم را به نفع مردم دانسته واین اقدام انساندوستانه را ستودنی وقابل قدر ذکر کرد.

ربیع از سایر تجار ومتمولین جامعه اش نیز می خواهد که با انجام اینگونه کارهای خیرخواهانه برای مردمشان باعث خرسندی قلوب همنوعان ورضایتمندی خداوند شوند.

به گفته مسولان ریاست صحت عامه ولایت بلخ درچند سال اخیر با ایجاد مراکزمتعدد  صحی در شهر مزارشریف میزان ارایه خدمات درمانی وبهداشتی دراین ولایت بهتر شده است.

وی همچنان اذعان می کند که مراکز صحی ودرمانی خصوصی مجهز تر از بیمارستانها وکلینیکهای دولتی می باشند.

کلیدواژه