جوزا 08, 1396 12:28 Asia/Kabul

یک عضو ولسی جرگه افغانستان برخی از اعضای شورای ولایتی هرات را به همکاری با مافیای مواد سوختی در این ولایت متهم کرده و تاکید دارد، این اعضای شورای ولایتی از تاجران و وارد کنندگان سوخت رشوه ستانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،ورود و توزیع مواد سوخت بی کیفیت  در ولایت هرات و سایر نقاط افغانستان بارها مورد اعتراض مردم و مسئولان دولتی قرار گرفته‌است.

روزانه ده‌ها تانکر حامل سوخت از مرزهای زمینی « تورغندی» در شمال و «اسلام قلعه» در غرب ولایت هرات وارد کشور می‌شود .

باور بر این است که در روند ورود و توزیع این مواد سوختی که بنا به گفته‌ی نمایندگان مردم در ولسی جرگه کاملا بی کیفیت هستند، پول‌های فراوانی روانه‌ی جیب مافیای سوخت می‌شود.

«فرهاد مجیدی» نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان با بیان اینکه تعدادی از اعضای این شورا در تبانی با مافیای مواد سوخت و اخذ 50 تا 300 دالر از هر تانکر حامل مواد سوخت بی کیفیت به آنان اجازه‌ی ورود و فروش این سوخت را می‌دهند.

از سوی دیگر شورای ولایتی هرات با رد اظهارات اخیر «فرهاد مجیدی» تاکید دارد: کمیته‌ی نظارت این شورا از ورود گاز وسوخت بی کیفیت به ولایت هرات جدا جلوگیری می‌کند و تا کنون چندین تانکر حامل این نوع سوخت در هماهنگی با مسئولان امنیتی متوقف و ضبط شده‌است.

«توریالی طاهری» معاون شورای ولایتی هرات گفت: در صورتیکه اسنادی مبنی بر دست داشتن اعضای این شورا در واردات گاز و نفت بی کیفیت به هرات وجود داشته باشد باید اسامی این اعضا افشا شود در غیر آن باید این نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان پاسخ‌گو باشد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه