جوزا 13, 1396 14:25 Asia/Kabul

به دنبال اعتراض مردمی در پایتخت افغانستان که از چند روز به این سو ادامه دارد اکنون فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل با انتشار اعلامیه ای، به دلیل آنچه که وظایف شدید و فوق العاده امنیتی خوانده، از تأمین امنیت ادامه تظاهرات پوزش خواسته و خواستار پرهیز از تظاهرات، و تجمع شهروندان شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،اما شماری معترضان نشر این اعلامیه را شرم آور دانستند و با انتقاد از گارنیزیون کابل می گویند که آنها به راهپیمایی خود ادامه میدهند و از عدالت خواهی برای خون شهدا دست بر نمی دارند.

در همین حال گارنیزیون کابل در ادامه افزوده است که "اطلاعات و راپورهای کشفی می رساند که دشمنان وطن باز هم در پی آن هستند تا از طریق حملات تروریستی ، انفجاری و هجومی بالای اجتماعات، گردهمایی ها و تظاهرات، مردم عزیز ما را مانند گذشته هدف قرار دهند".

فرماندهی گارنیزیون کابل به شهروندان گفته است که به دلیل مصروفیت‌های امنیتی، از تامین امنیت‌ شان عذرخواهی می کند.

سمع دره ای کارشناس مسایل سیاسی نشر این اعلامیه را طنز آمیز خواند و گفت تامین امنیت از اصلی ترین وظایف گارنیزیون کابل است و نیز این اقدام آنها را گریز از مسئولیت های شان عنوان میکند.

این اعلامیه گارنیزیون کابل در حالی منتشر شده است که روز گذشته شماری از شهروندان کابل در اعتراض به انفجار روز چهارشنبه هفته گذشته دست به تظاهرات زده بودند اما با ممانعت پولیس مواجه شدند و در پی برخورد نیروهای امنیتی با معترضین، شماری کشته و زخمی شدند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان  نوروزی موجود است.  

 

 

کلیدواژه