جوزا 27, 1396 14:23 Asia/Kabul
  • تاکید شورای علمای شیعه افغانستان بر تامین امنیت اماکن مقدسه

درپی حمله تروریستی به مسجد « الزهرا » درمنطقه شیعه نشین کابل، شورای علمای شیعه افغانستان بر توجه بیشتر دولت به تامین امنیت شهروندان و اماکن مقدسه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ازکابل، شورای علمای شیعه افغانستان ضمن محکوم کردن حمله تروریستی گروه تکفیری داعش به مسجد « الزهرا » اعلام کرد، بار دیگر با تاکید بیشتراز حکومت ومقامات امنیتی می خواهیم برای حفظ جان وتامین امنیت شهروندان بویژه اماکن مقدسه، تدابیر جدی تری را اتخاذ کنند.

شورای علمای شیعه افغانستان ازهمه مردم این کشور خواست  در جهت حفظ وحدت و اخوت اسلامی کوشا باشند و توطئه دشمنان وحدت مسلمانان را نقش برآب کنند.

«آیت الله صالحی مدرس» معاون شورای علمای شیعه و موسس مسجد الزهرا نیز با انتشار بیانیه ای از شیعیان این کشور خواست با حفظ وحدت و انسجام ملی، دینی و قومی خود، اجازه هیچ گونه نفاق افکنی مذهبی را به دشمنان دین و ملت خود ندهند.

وی از مسئولان امنیتی خواست برای تامین امنیت مساجد و اماکن مقدسه توجه ویژه داشته باشند .

شایان ذکر است در حمله انفجاری به مسجد الزهرا ، چهارنفر شهید و ده نفردیگر زخمی شدند، این حمله تروریستی موجی ازخشم مردم افغانستان را برانگیخت و مردم این کشور بار دیگر برتحکیم وحدت میان شیعه و سنی تاکید کردند.

«حاجی رمضان حسین زاده» متولی مسجد الزهرا ویکی از متنفذان شیعه نیزدراین حمله تروریستی به شهادت رسید.

 

کلیدواژه