جوزا 31, 1396 14:16 Asia/Kabul

در دو ماه گذشته نا امنی ها از جمله بمب گذاری، انفجارهای سازماندهی شده، حملات انفجاری، ترور، تهدید سرقت های مسلحانه و موارد جرایم جنایی در نواحی شهری و شهرستان های هرات افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،در این روزها دیگر سارقان مسلح از نیروهای امنیتی هراسی ندارند و حتی در روز روشن اقدام به سرقت های ملیونی میکنند.

دزدان تفنگ به دست بدون اینکه توجهی به حضور نیروهای امنیتی داشته باشند به مراکز عمده، فروشگاههای گرانقیمت و مارکت‌ها وارد میشوند و با استفاده از اسلحه مغازه داران را مجبور میکنند پول و اجناس قیمتی شان را به آنان بدهند.

ساکنین هرات از افزایش نگرانی‌ها در این خصوص به رسانه‌ها شکایت کردند و هشدار دادند اگر وضعیت بد امنیتی ادامه پیدا کند، مردم از دولت فاصله خواهند گرفت.

فعالان مدنی در هرات نیز گفته‌اند: سرقت‌ها به گونه‌‎ی سازمان یافته صورت می‌گیرد و در برخی موارد پلیس نیز در تبانی با دزدان تفنگدار قرار دارند.

غلام حبیب هاشمی نماینده مردم هرات در شورای ولایتی هم نگران این وضع است و ادامه‌ی این روند را به سود دولت و مردم نمی‌داند.

از سوی دیگر عبدالاحد ولی‌زاده سخنگوی فرماندهی پلیس هرات تاکید دارد: نیروهای امنیتی شبانه روز در حال تامین امنیت هستند و در مقابله با تروریستان وسارقان مسلح کوتاهی نخواهند کرد.

اگر چه فرمانده پلیس هرات اعلام کرده است طی این مدت 50 تن را به اتهام اعمال جرایم جنایی دستگیر کرده اند اما گمان اغلب بر اینست که این بازی مسئولان امنیتی است که قصد دارند مردم را به این گونه آرام کنند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات در هر ماه از آغاز سال جاری تا کنون بیش از 10 مورد سرقت مسلحانه در نواحی مختلف شهر هرات صورت گرفته‌است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش محمدی موجود است.