سرطان 07, 1396 08:09 Asia/Kabul
  • لاریجانی: مردم افغانستان توانایی برخورد با تروریست‌ها را دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، حضور نیروهای نظامی خارجی در افغانستان به بهانه تامین امنیت این کشور را غیر ضروری دانست و تصریح کرد: مردم افغانستان توانایی برخورد با تروریست‌ها را دارند.

«علی لاریجانی»  روز سه شنبه در دیدار «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس مجلس افغانستان در حاشیه اجلاس روسای مجالس اوراسیا در سئول پایتخت کره جنوبی تاکید کرد، حضور نیروهای خارجی در افغانستان مانع پیشرفت این کشور شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان این که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» از جدیت کافی برای مبارزه با تروریست ها در افغانستان برخوردار نیست، تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران از هر کمکی به افغانستان در زمینه مبارزه با تروریسم دریغ نخواهد کرد.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند اما از آن تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

«عبدالرئوف ابراهیمی» نیز در این دیدار با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار افغانستان بوده است، از جدیت کابل برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

لاریجانی روز دوشنبه در صدر یک هیات پارلمانی برای شرکت در دومین نشست روسای مجالس اوراسیا که با مشارکت ایران از سال پیش شکل گرفته به سئول سفر کرد.

این نشست روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

 

کلیدواژه