سرطان 08, 1396 06:34 Asia/Kabul
  • نابودی پایگاه‌های تروریستی در خاک پاکستان؛ ماموریت افغانستان در نشست ناتو

 وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد اعمال فشار به پاکستان بخاطر پناهگاه های تروریست‌ها در این کشور در دستورکار هیات افغان در نشست بروکسل قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «طارق شاه بهرامی» سرپرست وزارت دفاع افغانستان روز گذشته در صدر هیاتی نظامی عازم بروکسل شد تا در نشست کشورهای عضو ناتوشرکت کند .

 سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت به دلیل وجود پناهگاههای امن تروریست‌ها در پاکستان و تجهیز و تحریک آنها علیه افغانستان ، هیات  نظامی افغان در نشست بروکسل از سازمان ناتو خوستار اعمال فشارهای سیاسی و نظامی علیه پاکستان خواهد شد.

رادمنش افزود سرپرست وزارت دفاع   افغانستان در  نشست ناتو  که پنج شنبه آغاز می شود درباره لزوم اجماع منطقه‌ای برای برقراری صلح در افغانستان، تجهیز نیروهای ویژه افغان و مبارزه با فساد اداری در میان نیروهای امنیتی افغان گفت‌وگو خواهد کرد.

از سوی دیگر، جیمز ماتیس James Mattis  وزیر دفاع آمریکا  نیز اعلام کرده است که در این نشست راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان بررسی خواهد شد .

هیئت افغان در نشست کشورهای عضو ناتودر بروکسل  در ماه سرطان  سال گذشته شرکت نکرده بود.

برخی از کارشناسان معتقدند اختلاف نظر دولت افغانستان با رویکرد  ناتو در این کشور و عدم محوریت موضوع افغانستان، از عوامل حضور نیافتن هیات  افغان در نشست قبلی بروکسل بوده‌ است.

 

کلیدواژه