اسد 28, 1395 15:04 Asia/Kabul
  •  عملیات ارتش پاکستان با هماهنگی دولت افغانستان در خط دیورند

«دولت وزیری» اذعان کرد در صورت نیاز، دولت افغانستان این آمادگی را دارد تا در مناطقی که عملیات نظامیان خارجی انجام می‌شود از ورود احتمالی تروریست‌ها به خاک این کشور جلوگیری کند.

 برای نخستین بار عملیات ارتش پاکستان درخط دیورند با هماهنگی دولت افغانستان انجام می‌ شود.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان پس از انتشار اخباری مبنی بر آغاز عملیات ارتش پاکستان در امتداد خط دیورند اعلام کرد که این عملیات با هماهنگی دولت کابل انجام می‌شود و هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «دولت وزیری» اذعان داشت در صورت نیاز، دولت افغانستان این آمادگی را دارد تا در مناطقی که عملیات نظامیان خارجی انجام می‌شود از ورود احتمالی تروریست‌ها به خاک این کشور جلوگیری کند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت گشت‌های زمینی و هوایی نیروهای ارتش برای جلوگیری از ورود مخالفان به خاک این کشور در مناطقی که احتمال عبور آنها وجود دارند مستقر هستند.

ارتش پاکستان با هدف جلوگیری از آمد و شد تروریست‌ها در دو طرف مرز با افغانستان عملیات نظامی راه اندازی می‌کند و برای این منظور نظامیان این کشور به نزدیک مناطق مرزی «تورخم» اعزام شده‌اند.

کارشناسان افغان می‌گویند عملیات ضرب عضب نیروهای پاکستانی علیه تروریستها سبب شده است آنها از آن سوی خط دیورند، وارد افغانستان شوند.

 

کلیدواژه