سرطان 14, 1396 08:00 Asia/Kabul
  • لاریجانی: آمریکا عامل افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، افزایش تولید و تنوع مواد مخدر در جهان را نگران کننده خواند و گفت: آمار ها نشان می دهند از زمانی که آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر وارد افغانستان شدند، تولید مواد مخدر در این کشور افزایش یافته است.

آمریکا و متحدانش در سال 1380 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش برد اما از آن تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش رادیو دری، «علی لاریجانی» روز سه شنبه در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در تهران تصریح کرد،  جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان بیش از سه هزار شهید و بیش از آن  زخمی در این راه تقدیم کرده است.

لاریجانی با اشاره به این که  اراده بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر در صحنه عمل وجود ندارد، تاکید کرد، قرار نیست ایران همه هزینه ها را در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر بدهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، به وجود آزمایشگاه های مجهز برای تولید مواد مخدر در افغانستان اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی، قدرت و  ظرفیت  از کار انداختن آزمایشگاه های مواد مخدر در افغانستان را دارند اما به دلایل مختلف از جمله ایجاد بحران در منطقه  این اقدام را نمی کنند.

کلیدواژه